جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 27 خرداد 1394     
داعش قاچاقچی مواد مخدر شد

ایرنا: رییس سازمان فدرال کنترل مواد مخدر روسیه در مصاحبه با روزنامه روسی کامرسانت که امروز چاپ شد، خاطرنشان کرد: تروریست های داعشی به جستجوی بازارهای جدید برای قاچاق مواد مخدر تولید شده در افغانستان می پردازند و افزون بر برخی کشورهای آسیایی، به قاچاق مواد مخدر در آفریقا و اروپا می پردازد و از درآمد حاصله برای گسترش فعالیت های تروریستی خود استفاده می کنند.

ایوانف خاطرنشان کرد: مواد مخدری که توسط داعش از افغانستان قاچاق می شود، حدود یک میلیارد دلار در سال است.

وی افزود: گسترش قاچاق مواد مخدر توسط داعش با توانایی این گروه تروریستی برای بی ثبات کردن کشورهای منطقه ارتباط مستقیم دارد و هر جا که تروریست های داعش فعالیت می کنند، میزان مواد مخدر نیز افزایش می یابد.

رییس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسیه با انتقاد از رویکرد مقام های غربی و ناتو به مساله مواد مخدر افغانستان گفت: از زمان آغاز عملیات نیروهای غربی در افغانستان، تولید هرویین در این کشور 40 برابر افزایش یافت. این حجم بسیار بزرگ مواد مخدر که سالانه حدود 100 میلیارد دلار برآورد می شود، در بازارهای دور از افغانستان عرضه می شود.

ایوانف در ادامه انتقاد های خود افزود: مواد مخدر قاچاق شده از افغانستان به روسیه، چین، اروپا و آمریکا به کشورهای دارای سطح بالای زندگی قاچاق می شود و به درخواست ما از ناتو برای انجام اقدامات جدی برای مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر توجهی نمی شود.

وی ادامه داد: ناتو به بهانه واهی با تولید مواد مخدر در افغانستان هیچ مبارزه ای نمی کند و همین امر موجب رشد دهها برابری تولید و قاچاق مواد افیونی در این کشور از زمان استقرار نیروهای خارجی شده است.

روسیه بارها نسبت به افزایش قاچاق مواد مخدر از افغانستان هشدار داده است و مقام های روس قاچاق مواد افیونی به روسیه را تهدیدی برای امنیت کشور خود می دانند.

بر اساس اطلاعات سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسیه، در این کشور حدود پنج میلیون نفر مواد افیونی مصرف می کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: