جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 27 خرداد 1394     
ساماندهی ترافیکی، کالبدی، خدماتی و آسیب های اجتماعی منطقه 12 در طرح انضباط شهری

به گزارش شهرداری نیوز ،شهردار تهران در حاشیه نشست توجیهی اجرای طرح انضباط شهری که در محل تالار ایران زمین برگزار شد، طی سخنانی در جمع خبرنگاران به بیان جزئیاتی از اجرای این طرح در منطقه 12 پرداخت و گفت: ما باید بتوانیم انضباط شهری را در حوزه های ترافیکی، کالبدی، نظافت و بخش های مختلف شهر به وجود بیاوریم.

محمدباقر قالیباف، ما باید بتوانیم انضباط شهری را در حوزه های ترافیکی، کالبدی، نظافت و بخش های مختلف شهر به وجود بیاوریم و به همین منظور این کار را با اولویت منطقه 12 تهران در دستور کار قرار داده ایم، چرا که این منطقه مرکز هویتی و تاریخی ما به شمار می رود.

به گفته شهردار تهران منطقه 12 بیشترین قدمت و سابقه تمدنی را دارد و میراث فرهنگی تهران را در خود جای داده است. همچنین رفتارهای فرهنگی، سرمایه های اجتماعی و بازار تهران در این منطقه وجود دارد.

قالیباف توجه به آسیب های اجتماعی را یکی از بحث های جدی شهرداری تهران در منطقه 12 معرفی کرد و گفت: ساماندهی وضعیت کالبدی منطقه در موضوعات ساخت و ساز از دیگر مواردی است که در این طرح به آن پرداخته خواهد شد.

وی ادامه داد: محیط کسب و کار، ترافیک و زندگی در منطقه 12 همه به یکدیگر پیچیده شده اند که همین موضوع زندگی در این منطقه را سخت کرده است؛ این در حالی است که حدود 200 هزار نفر در این منطقه زندگی می کنند اما روزانه یک میلیون نفر به آن مراجعه دارند.

شهردار تهران تاکید کرد: ما در طرح انضباط شهری منطقه 12 به دنبال ساماندهی هستیم و هیچ اقدام سلبی نداریم بلکه عمدتا اقدامات ایجابی و به منظور ساماندهی صورت می گیرد.  یعنی همه ما از این انضباط شهری منفعت می بریم و هیچ کس از آن صدمه نمی بیند.

قالیباف یادآور شد: چند سال قبل وقتی می خواستیم درباره خیابان 15 خرداد تصمیم گیری کنیم، بعضا مخالفت هایی می شد و حتی برخی در بازار فکر می کردند که ممکن است این طرح بر کسب و کار آن ها اثر منفی داشته باشد، اما بلافاصله در کمتر از یک ماه متوجه شدند که این طرح به کسب و کار آن ها رونق اقتصادی داد و امنیت اجتماعی را بالا برد.

وی تصریح کرد: بر اساس هماهنگی هایی که با حوزه ساماندهی مشاغل صورت گرفته است این ساماندهی تنها برای حجره داران نیست بلکه مواردی همچون افزایش امنیت، کاهش حوادث، افزایش ایمنی مردم و حتی ساماندهی دستفروشان را نیز در بر می گیرد.

شهردار تهران ادامه داد: ما نمی خواهیم با دست فروشان مخالفت کنیم و جلوی این ها را بگیریم چرا که شرایط اشتغال را می فهمیم و متوجه هستیم که بسیاری از خانواده ها به این کار نیاز دارند. همانطور که در ایام نیمه شعبان در یکی از محلات جنوب تهران شاهد بودم که در ساعت دو و نیم صبح بساط دست فروش ها وجود دارد.

قالیباف گفت: قطعا این افراد، انسان های با شخصیتی هستند که نیاز زندگی خود را با دستفروشی اداره می کنند. به همین منظور ما نمی خواهیم نان این ها را قطع کنیم بلکه می خواهیم آن ها را ساماندهی کنیم به نحوی  که فروش آن ها باید در زمان و مکان معین و با اقلام مشخص صورت گیرد.

وی ضمن ابراز امیدواری مبنی بر اینکه با اجرای این طرح و همکاری خوب مردم شاهد چهره زیبایی از شهر تهران باشیم، تصریح کرد: ما طرح انضباط شهری را از خرداد سال گذشته در منطقه 12  طراحی کردیم و هر هفته آن را دنبال می کنیم؛ هم اکنون نیز بعد از یک سال آماده شروع این کار هستیم. خوشحال هستیم که بعضی از بسترسازی ها با آغار ماه مبارک رمضان صورت می گیرد و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد این انضباط شهری در منطقه 12 و به سرعت در شهر تهران باشیم.

شهردار تهران در ادامه، بحث ترافیک، خط سفید و توجه به آسیب های اجتماعی را از موضوعات جدی شهرداری تهران در پایتخت عنوان کرد و گفت: هم اکنون در زمینه آسیب های اجتماعی همکاری خوبی با بهزیستی وجود  و شورای رسیدگی به آسیب های اجتماعی  نیز با حضور همه بخش های تشکیل شده است. ما در این بخش کار سازمانی و فردی انجام نمی دهیم بلکه همه سازمان ها شامل بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شهرداری تهران و نیروی انتظامی با یکدیگر همکاری دارند.

وی در پایان گفت: اگر به قوانین و مقررات نگاه کنید، رسیدگی به آسیب های اجتماعی ذاتا مسئولیت بهزیستی است اما ما این کار را وظیفه انسانی و اسلامی خود می دانیم و همه باید به صورت مشترک آن را انجام دهیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: