جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 27 خرداد 1394     
نگرانی کری از برنامه جدید پوتین

ایسنا: وزیر خارجه آمریکا درخصوص اظهارات رهبر روسیه مبنی بر اینکه وی سال جاری بیش از 40 موشک بالستیک بین قاره‌ای به زرادخانه روسیه می‌افزاید، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفت: این مساله مایه نگرانی من است. ایالات متحده آمریکا و روسیه معاهده کنترل تسلیحات دارند اما تلاش دارند تا در مسیر مخالف آن حرکت کنند.

کری به خبرنگاران گفت که دو کشور همکاری "گسترده‌ای" از دهه 1990 به بعد داشته‌اند و هدف از آن امحای تسلیحات هسته‌ای است که در اراضی سابق اتحاد جماهیر شوروی سابق مستقر شده بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا تاکید کرد: هیچ کس نمی‌خواهد شاهد عقب گرد ما باشد. به نظر من هیچ کس نمی‌خواهد که وارد شرایطی همانند جنگ سرد بشود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که بیش از 40 موشک بالستیک بین قاره‌ای (ICBMs) امسال وارد ارتش روسیه می‌شود. رئیس جمهوری روسیه در ادامه طرح تقویت ظرفیت دفاعی کشورش را ارائه کرد و گفت که موشک‌های مذکور می‌توانند به هر نوع سپر دفاع ضد موشکی پیشرفته‌ای نفوذ کنند.

سخنان پوتین در حالی مطرح شد که تحرکات نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه افزایش یافته است. مسکو به شدت درباره اهداف ناتو در خصوص استقرار تسلیحات سنگین در شرق اروپا و کشورهای حوزه بالتیک نگران است.

کری گفت: ممکن است این سخنان ژست پوتین باشد اما هیچ فردی نمی‌تواند چنین سخنانی را از رهبر یک کشور قدرتمند بشنود و نگران نشود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: