جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 27 خرداد 1394     
ایجاد سامانه ویژه حمل و نقل بانوان در کلیه شهرستان های استان تهران

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ، مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای شهرداری تهران با از آغاز به کار تاکسی‌های بین شهری ویژه بانوان در پارک سوار پونک در آینده نزدیک خبر داد و گفت : با آغاز به کار تاکسی‌های ویژه با رانندگی بانوان، ضمن اینکه خانواده‌ها با اطمینان و آرامش بیشتری سفرهای بین شهری خود را انجام می‌دهند، راه اندازی این خط ویِژه فرصت‌ مناسبی را نیز برای بانوان در عرصه فعالیت‌های اجتماعی و کمک به اقتصاد خانواده فراهم می آورد.

حاجی بیگی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : هدف از راه اندازی خط ویژه بانوان، ایجاد سامانه ایمن و قانونمند برای جابه جایی بانوان است ،ضمن اینکه این اقدام فرصتی مناسبی را برای اشتغال این بخش از جامعه را بوجود می آورد.

وی تصریح کرد: با هماهنگی صورت گرفته با اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران و یکی از شرکت‌های باسابقه در حوزه حمل ونقل، قرار است در مرحله اول اجرای این طرح ، بانوان راننده با استفاده از تاکسی‌های سمند که در پارک سوار پونک مستقر خواهند گردید مسافران خانم را در مسیرهای پر رفت و آمد شهرستان های نزدیک پایتخت جا به جا نمایند.

وی گفت : ضمن اینکه تدابیری اندیشیده شده تا در صورت درخواست بانوان، تاکسی های یادشده، خانم ها را از منزل در مبدا سفر سوار و در مقصد نهایی سفر آنها را پیاده نمایند.

وی تاکید کرد : با توجه به تمرکز مراکز دانشگاهی، خدماتی، درمانی و اداری در کلانشهر تهران و ضرورت مسافرت جمع زیادی از بانوان کشورمان به پایتخت و بالعکس و همچنین تقاضای زیاد شهروندان برای ایجاد خطی ویژه جهت جابه جایی بانوان، سامانه ویژه تاکسی های بین شهری با رانندگی خانم‌ها راه اندازی می شود تا دغدغه خانواده‌ها برای سفر و جابه جایی این قشر از جامعه از بین برود.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای شهرداری تهران با اشاره برنامه ریزی برای ایجاد فعالیت تاکسی ها در سایر شهرستان ها تصریح کرد : در فاز بعدی طرح با در نظر گرفتن جوانب امر، حوزه فعالیت این تاکسی‌ها در همه شهرستان‌ها گسترده خواهد شد.

 حاجی بیگی با اشاره به مشخصات بانوان برای قعالیت در این خط افزود : بانوان راننده‌ای که در این خطوط فعالیت می‌کنند باید کاملا به رانندگی تسلط داشته ضمن اینکه باید کارت هوشمند رانندگی، کارت سلامت و بیمه کامل را نیز داشته باشند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: