جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 26 خرداد 1394     
قیمت نفت افزایش یافت

تسنیم: قیمت جهانی نفت در معاملات امروز ۲۲ سنت افزایش یافت و به ۶۴ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش رویترز، قیمت نفت امروز پس از شروعی محتاطانه، تحت تاثیر هشدارها در مورد وقوع یک طوفان حاره ای که قرار است سواحل ایالت نفت خیز تگزاس آمریکا را در نوردد، افزایش یافت.

مرکز ملی طوفان آمریکا روز سه شنبه هشداری را برای ایالت تگزاس در مورد احتمال وقوع یک طوفان حاره ای منتشر کرد.

بیش از 45 درصد ظرفیت پالایش نفت خام آمریکا در منطقه گالف کوست آمریکا واقع شده که اتفاقا محل فرآوری حدود نیمی از کل گاز طبیعی این کشور نیز هست.

قیمت نفت خام آمریکا امروز با حدود نیم دلار افزایش به 60 دلار و 5 سنت رسید و در کانال 57 تا 62 دلار که از آغاز ماه می در آن قرار دارد، باقی ماند.

قیمت نفت برنت نیز با 22 سنت افزایش به 64 دلار و 17 سنت رسید.

تحلیلگران گفتند، افزایش قیمت نفت برنت عمدتا ناشی از تقاضای قوی برای فرآورده های پالایشی نظیر بنزین در آسیا بوده است.

موسسه انرژی اسپکتس روز سه شنبه اعلام کرد: «در طی چهار ماه نخست امسال، تقاضا برای مصرف بنزین در چین 0.23 میلیون بشکه در روز (19.8 درصد) نسبت به سال گذشته افزایش داشته، در حالی که تقاضای بنزین هند نیز 69 هزار بشکه در روز (16.9 درصد) رشد داشته است.»
«اما داستان به آسیا ختم نمی شود. تقاضا برای بنزین در پاکستان  حدود 33.9 درصد، ویتنام 16.7 درصد ، فیلیپین 12.8 درصد، تایلند، 8.8 درصد و تایوان 5.7 درصد افزایش داشته است.»

با این وجود، تقویت ارزش نفت خام امریکا بدان معناست که اختلاف قیمت نفت برنت با نفت وست تگزاس اینترمدییت امسال حدود 60 درصد کاهش یافته و به حدود 3.7 دلار رسیده است.

تحلیلگران گفتند، به رغم افزایش قیمت های روز سه شنبه، پتانسیل افزایش قیمت نفت به دلیل فزونی عرضه موجود در بازار محدود است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: