جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 26 خرداد 1394     
مسیرتشییع پیکر شهدای دفاع مقدس/نقشه

 

تسنیم: مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر 270 شهید تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس، امروز سه‌شنبه 26 خرداد ماه از ساعت 16 آغاز خواهد شد. تشییع این شهدا از میدان بهارستان (مقابل درب غربی مجلس شورای اسلامی ایران) آغاز شده و سپس با حضور گسترده مردم و مسئولین به خیابان شهید مصطفی خمینی، چهارراه سرچشمه، خیابان امیرکبیر، میدان امام خمینی(ره)، خیابان شهید فیاض‌بخش، خیابان وحدت اسلامی و نهایتاً خیابان بهشت به‌سمت معراج شهدا ادامه خواهد داشت.

نقشه مسیر تشییع پیکر مطهر این 270 شهید دوران دفاع مقدس در ادامه می‌آید:

برای دیدن سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید:

26 خرداد ماه مصادف با سالروز شهادت 4 تن از سربازان و پیشگامان مبارزه با کاپیتولاسیون آمریکا، یعنی شهیدان بخارایی، امانی ، صفارهرندی و نیک‌نژاد می‌باشد. هنوز کار کارشناسی و ژنتیک برای شناسایی این شهدا انجام نگرفته است. روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح بنا به تقاضای جمع کثیری از شهروندان تهرانی جهت تجدید میثاق با شهیدان دفاع مقدس از جمله شهدای خط‌شکن و غواص تازه تفحص شده و اصرار بر تشییع آنان قبل از مرحله شناسایی نهایی، اقدام به برگزاری این تشییع کرده است. طبق اعلام سردار باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تشییع اصلی این شهدا و انجام مراسم تدفین آنها بعد از تشخیص هویت و اطلاع رسانی به خانواده‌های‌شان تا 25 شوال یعنی سالروز شهادت حضرت امام صادق علیه السلام انجام خواهد شد.

چندی پیش پیکر مطهر 270 شهید دفاع مقدس، که طی عملیات اخیر تفحص کشف شده‌اند از طریق مرز شلمچه وارد کشور شدند. این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شدند. پیکر 175 شهید از این 270 شهید تازه تفحص شده، جمعی از غواصان شهید عملیات کربلای4 بودند. سردار باقرزاده در این رابطه گفت: پیکر این شهدا متعلق به غواصان جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس است که در عملیات کربلای4 با دستان بسته توسط نیروهای بعثی به شهادت رسیدند. برخی از پیکرهای مطهر این شهدا کشف شد که هیچ جراحتی نداشت و متوجه شدیم که آنها زنده به گور شدند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: