جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 26 خرداد 1394     
مسکوت ماندن مرجع رسیدگی به قیمت خودرو در مجلس

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت :  بررسی مرجع رسیدگی به قیمت خودرو در دستور کار یکی دو هفته آینده مجلس نیز قرار ندارد وهمچنان این موضوع در مجلس مسکوت مانده است.

غلام محمد زارعی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود :  متاسفانه هم اکنون بین شورای رقابت و سازمان حمایت بر سر این مساله اختلاف است که باید با به نوعی هر چه سریعتر این مساله تعیین تکلیف شود.

وی تاکید کرد : البته خودروسازان معتقدند زمانی که تسهیلاتی دریافت نمی کنند باید قیمت خودرو نیز توسط این شرکتها تعیین شود این در حالی است که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز خواستار تعیین قیمت خودرو توسط این دستگاه هستند.

نماینده بویر احمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با توجه به تاکید شرکتها بر آزادسازی قیمت خودرو  تاکید کرد : اگر آزادسازی  قیمت خودرو نیز مورد نظر شرکتهاست باید همزمان تعرفه واردات نیز کاهش یابد تا در فضای رقابت ، قیمت ها نیز رقابتی شوند.

زارعی افزود : البته با کاهش تعرفه واردات چندان موافق نیستم و معتقدم که باید از صنعت خودرو داخل حمایت شود.

وی گفت : هر چند در شرایطی که این صنعت تا حددوی رها شده است به نظر می رسد با کاهش تعرفه بهتر می توان این مشکلات موجود در حوزه کیفیت و قیمت را کنترل نمود چرا که در این بین تنها سهامداران و مصرف کنندگان  متضرر خواهند شد و با آسیب به این صنعت بیکاری را شاهد خواهیم بود.

به گفته وی بر اساس مصوبه مجلس ، شورای رقابت به دنبال این است تا بداند بر مرجع رسیدگی و قیمت گذاری خودرو ، شورای رقابت است یا شورای اقتصاد .

وی افزود : با توجه به اینکه در ماده 21 مصوبه مجلس، صحبت از انحصار خدمات عمومی مطرح شده و این مورد با ابهام روبرو است که شورا در صدد است که مشخص شود که آیا مجلس می خواهد اجازه قیمت‌گذاری برای کالاهای انحصاری را تغییر دهد یا خیر و اینکه آئین‌نامه مربوط به این موضوع توسط دولت تعیین می شود یا شورای رقابت.

وی در ادامه به اهمیت ارتقاء کیفیت به منظور تولید رقابتی در این صنعت پرداخت و اظهار داشت : امروز کیفیت موضوعی مهم و از اولویت های جدی در صنعت خودرو ایران محسوب می شود.

وی افزود :  در اینکه به لحاظ کیفیت چه میزان رشد و ارتقاء در تولیدات داخلی صورت گرفته اظهار نظر دقیقی نمی توان کرد اما همچنان باید در این راستا گام های جدی تری برداشته شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: