جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 26 خرداد 1394     
تردد موتورسیکلت های برقی در تهران حمایت پلیس و وزارت صنعت و معدن را می طلبد

 به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز، مدیر پروژه موتورسیکلت های برقی با اشاره به حمایت تسهیلاتی شهرداری تهران برای ورود موتورسیکلت های برقی گفت : ارائه تسهیلات خرید برای ورود موتورسیکلت های برقی در تهران همچنان ادامه دارد اما شکل این طرح در حال تغییرات است تا از روند کند خارج و اجرایی تر شود.

دکتر حسین افشین در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به علت کندی طرح ورود موتورسیکلت های برقی در تهران افزود : علت اصلی کندی اجرای این طرح عمدتا از سوی شرکت های سازنده و واردکننده است که مراحل استاندارد را طی نکرده بودند به همین جهت این شرکتها مجوز وزارت صنعت و معدن را برای عرضه نداشتند اما خوشبختانه دو شرکت تولیدکننده توانستند مجوزهای لازم را کسب کنند و موتورها را پلاک نمایند.

وی گفت : هر چند پلیس نیز اعلام کرده که پروسه پلاک شدن این موتورسیکلت ها، پروسه چند ماهه بوده به همین جهت در حال  رایزنی هستیم تا این پروسه با سرعت بیشتری طی شود البته حمایت های تسهیلاتی شهرداری در خصوص موتورسیکلت های برقی کما کان و با همان چارچوب و با قوت بیشتر ادامه دارد به شرطی که شرکتها نیز زیرساخت های لازم را فراهم نمایند تا بتوانند از این پتانسیل استفاده کنند.

وی با اشاره به بسته حمایت شهرداری برای عرضه 10 هزار موتورسیکلت برقی در سال گذشته گفت : در سال 94 نیز حمایت تسهیلاتی شهرداری تهران از 10 هزار موتورسیکلت برقی تا حدود 6.5 میلیون تومان و سقف 80 درصد موتور سیکلت برقی در بسته حمایتی شهرداری تهران قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد : در سال گذشته به دلیل عدم امکان پلاک گذاری موتورسیکلت های برقی و ثبت سند آنها به نام مصرف کننده عملا ارائه حمایت های تسهیلاتی شهرداری تهران نیز در این زمینه فراهم نگردید و صرفا شهرداری تهران تسهیل گر است تا این تسهیلات به دست مصرف کننده تهرانی برسد.

مدیر پروژه موتورسیکلت های برقی شهرداری تهران اظهار داشت : البته در سال جاری نیز تاکنون این مساله حل نشده و تنها یکی دو شرکت توانستند مجوز استاندارد وزارت صنعت و معدن را برای پلاک گذاری دریافت کنند که البته فرایند پلاک گذاری نیز پروسه 4 تا 5 ماهه است.

افشین در خصوص میزان متقاضیان موتورسیکلت های برقی در سال گذشته گفت : طی اولین فراخوان صورت گرفته  در سال گذشته حدود3 هزار نفر از جمله افراد حقیقی و حقوقی برای دریافت این موتورها اقدام کردند اما متاسفانه موتورسیکلتی برای این ارائه به این افراد وجود نداشت.

وی گفت : در صورتی که پلیس و وزارت صنعت و معدن حمایت های لازم را نمایند قطعا به زودی شاهد حضور موتورسیکلت های برقی در تهران خواهیم بود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: