جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 26 خرداد 1394     
افتخار به خودروی داخلی ، مهمترین خواست مشتری از صنعت خودرو ایران

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جهارمین نشست تخصصی صنعت خودرو گفت : زمانی انتظار مشتری از صنعت خودرو برآورده می شود که مشتری قدرت انتخاب داشته باشد .

به گزارش خبرنگار شهرداری نیوز، علی علیلو در این نشست که با محوریت  انتظارات مشتریان از صنعت خودرو برگزار شد، اظهار داشت :  زمانی می توان رضایت مشتری را طلب نمود که هنگامی که داخل خودرو می نشیند احساس رضایت نماید.

وی با طرح این پرسش که چه زمان خودروسازان ما می خواهند به این جرات برسند که نیازی به امداد خودرو نداشته باشند ، تاکید کرد : انتظار مشتری امروز از صنعت خودرو این است که در سایزها و سطوح مختلف خودرو داخلی را در بازار داخل دیده و در یک فرایند علمی و عرضه و تقاضا و با اراده مشتری قیمت خودرو تعیین و بر آن اساس انتخاب شود.

وی با تشکر از محور قرار گرفتن موضوع انتظارت مشتری در چهارمین نشست صنعت خودرو تاکید کرد : توجه به این مساله در چنین نشستی قطعا گام بزرگ و موثری در این صنعت است و البته زمانی برگزاری این نشست ها نتیجه بخش خواهد بود که بخشی از انتظارات مشتریان تامین شود.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو با اشاره به اینکه در حال حاضر رضایت مشتری و بازاریابی کاری مهم و از دروس دانشگاهی است و اصلا موضوع کوچکی نیست ، تاکید کرد : امروز اولین و مهمترین خواست مشتری از صنعت خودرو این است که زمانی که داخل خودرویی که از محصولات داخلی است می نشیند آیا می تواند به استفاده از محصول داخلی افتخار کند یا نه

علی لو در ادامه بر لزوم نیاز سنجی در صنعت خودرو به عنوان گزینه ای مهم  در بخش بازاریابی و رضایت مشتری پرداخت و اظهار داشت : در شرایطی که در کشوری مثل چین برای جذب بازار ایران با وجود تفاوت اعتقادی اقدام به نیاز سنجی و صادرات مهر و تسبیح به ایران می کنند قطعا تکلیف ما مشخص است .

وی گفت : امروز کدام اکیپ و کارشناس در این صنعت به بازار فرستاده می شود تا بر اساس نیاز سنجی و خواست مشتریان محصولی را تولید و یا مراکز پژوهشی را ایجاد نمایند.

وی با انتقاد از تحمیل سلیقه به صنعت خودرو و مشتریان داخلی تاکید کرد : امروز کدام فراخوان گذاشته می شود تا به بهترین کیفیت و پلت فرم و طراحی در صنعت خودرو جایزه داده و تقدیر شوند ؟ در شرایط کنونی از بستر سیاسی و مدیریت دولتی انتظار می رود که رضایت مشتری را بر اساس آنچه که نیاز است برآورده نماید.

وی گفت‌ : در زمانی که نمایندگان از شرکتهای خودروساز تحقیق و تفحص داشتند گاها مطرح می گردید که فشار بر خودروسازان زیاد است، بی خود می کند نماینده ای بی دلیل به خودروسازی فشار وارد کند البته قبول دارم که برخی فشارها توسط برخی از مدیران داخلی است.

وی در پایان گفت : باید انتظارات مشتریان همان گونه که در دنیا انجام شده  توسط گروهی بررسی شود تا نتایج و دستاوردهای آن مبنای علکرد قرار گیرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: