جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 3 دی 1392     
هر 9 روز یک کودک در تهران کشته می شود

به گزارش شهرداری نیوز ، معاون آموزش سازمان حمل ونقل و ترافیک گفت: یکی از عمده دلایل فقر فرهنگی در موضوع ترافیک در بین میانسالان، عدم آموزش صحیح به دانش آموختگان در سال های نوجوانی و جوانی است. اینکه تمام دانش یک راننده تنها به آموزش کتاب آیین نامه رانندگی ، آن هم در زمان امتحان آیین نامه محدود شود خود گواه خلاء فرهنگی در این زمینه است . 

معاون اموزش سازمان ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه با افتتاح پارک های آموزش ترافیک بر سه سیاست راهبردی شهرداری تهران مبنی بر توجه ویژه به موضوعات فرهنگی ، توجه ویژه به مناطق محروم شهر و توجه ویژه به تحقق شهر دوستدار کودک اهتمام ورزیده می شود، گفت: در این راستا با تاکید معاون شهردار تهران تا پایان سال 93 هر منطقه شهر تهران یک پارک آموزش ترافیک خواهد داشت.

شهرام جباری زادگان تصریح کرد: پارک های آموزش ترافیک به مثابه تهرانی کوچک ، برای شهروندان کوچک شهر بزرگ تهران است. به طوری که طی هر ماه بیش از 50 هزار دانش اموز ابتدایی در 13 پارک ترافیک پایتخت آموزش می بینند تا نکات علمی و نظری ترافیک و رفت و آمد ایمن در خیابان های شهر را فراگیرند .

وی گفت: شهر تهران بیش از یک میلیون دانش اموزدارد که بالغ بر 600 هزار نفر آن دانش آموزان مقطع ابتدایی و پیش دبستان هستند. این در حالیست که سالانه بالغ بر هزار نفر تنها در شهر تهران، در تصادفات رانندگی کشته و 20 هزار نفر هم مجروح می شوند که بالغ بر 40 نفر از کشته ها و 1200 نفر از مجروحان کوکان هستند.

به گفته وی در پایتخت، هر 9 روز یک کودک کشته و هر روز 3 تا 4 کودک در شهر تهران مجروح می شوند. در عین حال که با گسترش اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری طی چند سال اخیر شاهد سیر نزولی تصادفات رانندگی و کاهش تعدادکشته شده ها و مجروحان هستیم .

وی تصریح کرد : پارک های آموزش نقش بسزایی در ارتقاء فرهنگ ترافیک در بین کودکان شهر دارد. شاید یکی از عمده دلایل فقر فرهنگی در موضوع ترافیک در بین میانسالان ما، عدم آموزش صحیح به دانش اموختگان در سال های نوجوانی و جوانی باشد ، اینکه تمام دانش یک راننده تنها به آموزش کتاب آیین نامه رانندگی ، آن هم در زمان امتحان آیین نامه محدود شود خود گواه خلاء فرهنگی در این زمینه است .

به گفته وی وقتی جوانان ما تنها به خواندن کتاب آیین نامه آن هم در شب امتحان بسنده کرده و در آزمون آیین نامه پیروز می شوند ، نمی توان انتظاری بیش از این در موضوع رعایت قوانین و مقررات از آنها داشت، اما اکنون که کودکان در مقاطع ابتدایی و حتی پیش دبستانی آموزه های ترافیکی را فرا می گیرند ، رعایت قوانین در کالبد ذهنی آنها نهادینه گشته و قطعا نسلی با فرهنگ در موضوع ترافیک را در کشور شاهد خواهیم بود .

وی تاکید کرد : امروزه مطالبات مردم تهران از مسئولان صرفا محدود به تامین نیازهای حمل و نقلی نمی شود بلکه تامین نیازهایی مانند توجه به مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی و توسعه زیرساخت هایی به منظور انتقال و ترویج اموزه های شهروندی همچون پارک های آموزش ترافیک از جمله خواسته های پایتخت نشینان از شهرداری و مسئولان است .

به گزارش خبرنگار شهرنوشت ؛اخیرا و به مناسبت روز حمل و نقل، سیزدهمین پارک آموزش ترافیک در منطقه جنوب غرب شهر تهران به پایتخت نشینان هدیه شد. پارک ترافیک منطقه 19 دومین پارک اموزش ترافیک به لحاظ وسعت در شهر تهران است که در اختیار کودکان جنوب غرب تهران قرار گرفت تا روزانه 200 دانش آموز شهر تهران در این پارک آموزش های علمی و نظری را در حوزه ترافیک فراگیرند  

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: