جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 25 خرداد 1394     
برگزاری جلسات مشترک برای تهاتر بدهی شهرداری و تامین اجتماعی

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران درباره  مساله بدهی شهرداری تهران به تامین اجتماعی گفت: براساس توافق صورت گرفته بخشی از این بدهی به صورت تهاتر پرداخت خواهد شد چرا که ما طلب هایی را از تامین اجتماعی داریم و آن ها نیز طلب هایی از ما دارند. همچنین طی جلسه ای که حدود دو ماه قبل با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی داشتیم، این بحث مطرح شد و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

محمد باقر قالیباف ظهر امروز در حاشیه آئین افتتاح 131 پروژه فرهنگی و اجتماعی، عمرانی، ترافیکی و شهری شهرداری منطقه 18 طی سخنانی در جمع خبرنگاران درباره وضعیت کارخانه های شن و ماسه موجود در این منطقه، گفت: کارخانه های شن و ماسه بیش از چند سال است که در این منطقه وجود دارد و حل و فصل مسایل مربوط به آن ها از کارهای سخت اینجاست. به همین منظور تاکنون مذاکرات را دنبال کرده و موضوع را پیگیری کرده ایم.

وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم درباره بخشی از این فضا که یک مجموعه 100 هکتاری است به توافق برسیم  و براساس توافق های صورت گرفته، طی دو – سه ماه آینده این موضوع را قطعی کنیم.

شهردار تهران درباره دیگر معادن شن و ماسه این محدوده نیز گفت: وقتی که اولین معدن شن و ماسه را تعطیل کنیم، سایر معادن نیز همراهی می کنند اما در این میان رسانه ها و افکار عمومی نیز باید این موضوع را پیگیری کنند.  در صورتی که تا مهرماه بتوانیم این مورد را پیگیری کنیم، باقی معادن شن و ماسه نیز حل و فصل خواهد شد.

قالیباف عنوان داشت: البته زمین بزرگی هم در آنجا وجود دارد که از قبل معدن شن و ماسه بوده و هم اکنون تخلیه شده است که درباره این زمین نیز با سرمایه گذار صحبت کرده و توافق کرده ایم.

وی گفت: در بخشی سرمایه گذاری کارهای بسیار خوبی در حال انجام است که به واسطه آن هم یک عارضه ای را حل کردیم و هم تولید ثروت کرده و رونق خوبی جنوب شهر گرفته است.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر بدهی 500 میلیاردی شهرداری تهران به تامین اجتماعی، عنوان داشت: در بحث مربوط به بیمه بخشی را باید به تامین اجتماعی پرداخت کنیم و در جایی هم تاخیر داریم، اما سقف بدهی ما به تامین اجتماعی این رقم نیست و ممکن است در عدد اختلاف نظر وجود داشته باشد. البته این موضوعی نیست که حل نشود. به نحوی که در جلسات که حوزه مالی و اقتصادی شهرداری تهران با تامین اجتماعی داشته عدد و رقم روشن و مشخص می شود.

قالیباف ادامه داد: براساس توافق صورت گرفته بخشی از این بدهی به صورت تهاتر پرداخت خواهد شد چرا که ما طلب هایی را از تامین اجتماعی داریم و آن ها نیز طلب هایی از ما دارند. همچنین طی جلسه ای که حدود دو ماه قبل با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم، این بحث مطرح شد و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی درباره اعلام قوه قضائیه مبنی بر وجود سه مشتری دیگر برای خرید ندامتگاه اوین، تاکید کرد: کاربری این زمین در پهنه G است و  اگر کس دیگری هم مشتری خرید این زمین باشد، باید آن را به پارک تبدیل کند. البته ما هم خوشحال می شویم کسی آنجا را بخرد و تبدیل به پارک کند و حتما به او کمک هم می کنیم و حتی حاضر هستیم همه این زمین را تجهیز کنیم.

شهردار تهران در پایان درباره حل  مساله راه آهن در محدوده مناطق 17 و 18 نیز تاکید کرد که هم اکنون مسیر راه آهن در این مناطق از زیر گذر عبور می کند و مشکلات فنی وجود دارد، اما درنهایت قرار شد تا شهرداری تهران نسبت به آماده سازی این فضا اقدام کرده و آن را به عنوان سرانه های خدماتی با تاکید بر فضای سبز آماده سازی کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: