جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 25 خرداد 1394     
درخواست بان‌کی‌مون درباره عمر البشیر

فارس: دبیرکل سازمان ملل که در ژنو بسر می‌برد، خواستار اجرای حکم بازداشت صادر شده دادگاه بین‌المللی دادگستری برای رئیس‌جمهور سودان شد.

در حالی که داستان سفر پرماجرای عمر البشیر به آفریقای جنوبی برای شرکت در نشست سران اتحادیه آفریقا با صدور حکم ممنوعیت خروج وی از این کشور وارد مرحله تازه‌ای شده، بان‌کی‌مون هم درباره این موضوع اظهارنظر کرد.

به گزارش رویترز، دبیرکل سازمان ملل که امروز دوشنبه برای شرکت در کنفرانسی به منظور بررسی بحران یمن به ژنو رفته، در اظهاراتی خواستار اجرای حکم بازداشت و تحویل رئیس‌جمهوری سودان به منظور محاکمه وی به اتهام جنایات جنگی در دارفور شد.

دادگاه بین‌المللی دادگستری مستقر در لاهه در سال ۲۰۰۹ د طی حکمی دستور بازداشت عمر البشیر را به اتهام ارتکاب به جنایات جنگی در دارفور صادر کرد که این حکم اولین حکم صادر شده از این نوع برای مقامات ارشد کشورها در زمانی که آنها در قدرت هستند، محسوب می‌شود.

بان‌کی‌مون در اظهاراتی درباره لزوم بازداشت عمر البشیر گفت: «قرار صادر شده دادگاه بین‌المللی دادگستری برای بازداشت رئیس‌جمهور البشیر به اتهامهای جنایات علیه بشریت و جنایات جنگی موضوعی است که من آن را بسیار جدی می‌گیرم».

این اظهارنظر در حالی مطرح شده که دادگاه آفریقای جنوبی امروز قرار است درباره اینکه ایا اجازه خروج عمر البشیر از این کشور را بدهد و یا او را به دادگاه بین‌المللی تحویل دهد، حکم صادر کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: