جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 25 خرداد 1394     
تاثیرات عوارض نخوردن غذا در وعده سحری

تسنیم: سید مهدی میرغضنفری درباره ماه رمضان اظهار داشت: بروز انواع بیماری‌ها به دلیل تجمع مواد زائد در بدن است که این مواد زائد از تجمع زیادی غذا در معده و روده بروز پیدا می‌کند و روزه تنها راه درمان است.

وی گفت: روزه گرفتن موجب دفع سموم از بدن خواهد شد چرا که  متخصصان طب سنتی بر این باورند که فایده بزرگ کم خوردن و پرهیز از غذا در یک مدت کوتاه برای بدن بسیار فایده دارد البته به شرط آن‌که در آداب صحیح غذا خوردن را در وعده سحر و افطار رعایت شود.

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: سیستم گوارش در طول ماه رمضان استراحت می‌کند. روزه یعنی کم خوردن و کم نوشیدن که هر دو به افزایش سلامتی کمک می‌کند، البته ضعف در روزه داری نیز غیراجتناب است که رعایت تدابیر مزاجی از مهم‌ترین مسائل در ماه رمضان است.

میرغضنفری ادامه داد: در روزه‌داری حرارت بالا می‌رود و افرادی که مزاجشان گرم است, بیشتر دچار مشکل می‌شوند که با انجام تدابیری، یک رمضان پُر فایده خواهند داشت.

تدابیر غذایی در وعده سحر ماه رمضان


- افراد هنگام سحر غذای حجم کم ولی با کیفیت مصرف کنند.

- در وعده سحر غذاهای حاوی گندم و گوشت‌ها, به ویژه گوشت گوسفندی جوان توصیه می‌شود.

-مصرف شیرینی‌های قنادی در وعده سحر موجب افت قند خون در طول روز می‌شود.

-آش‌ها و سوپ‌ها در وعده شام و افطار مصرف شود.

-در وعده سحر غذای پر انرژی تر مصرف شود.

-نوشیدن شربت عسل در وعده سحر مناسب است و افراد گرم مزاج آب زرشک تازه همراه با آب و عسل یا عرقیجات با مزاج خنک مانند کاسنی استفاده کنند. کاسنی از تشنه شدن پیشگیری می‌کند.

نخوردن غذا در وعده سحری چه تاثیری بر بدن می‌گذارد؟

- نخوردن سحری کار بسیار غلط و مضری است.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: افرادی که طبع‌های خشک دارند و لاغر هستند, نخوردن سحری برایشان بسیار ضرر دارد و ممکن است زخم معده در آنها بروز پیدا کند چرا که زمانی که قوه بدن در معده چیزی را پیدا نکند به بافت طبیعی معده را آسیب می‌رساند و به مرور التهابات و زخم معده بروز پیدا می‌کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: