جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 25 خرداد 1394     
با تک نرخی شدن بنزین شوک بزرگی به قشر تاکسیرانان وارد شد که از انصاف به دور است

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به اقدام دولت مبنی بر حذف سهمیه تاکسی ها اظهار داشت: روزانه بیش از 5/4 میلیون مسافر در شهر تهران توسط تاکسی جابه جا می شوند و  حذف سهمیه ها به نفع حمل و نقل عمومی نیست.

مهندس میثم مظفر درادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت : همچنین با حذف سهمیه ها بین مسافر بر شخصی که غیر قانونی اقدام به جابه جایی مسافر میکند و خودروهای حمل و نقل عمومی هیچ تفاوتی وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه رانندگان تاکسی باید فیلترهای متعددی را برای دریافت پروانه تاکسیرانی گذرانده باشند تصریح کرد: با توجه به اینکه هیچ گونه کنترل و نظارتی بر مسافربر های شخصی وجود ندارد،  این تصمیم دولت بازار گرمی برای قانون گریزی این قبیل خودروها فراهم آورده است و ادامه این روند به هرج و مرج هر چه بیشتر در حوزه حمل و نقل عمومی منجر خواهد شد.

وی افزود: به نظر می رسد ضروری است که دولت نیز باید یارانه ویژه ای را برای این قشر زحمتکش پیش بینی نماید.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به خدماتی که تاکسیرانان در سطح شهر ارائه می دهند اظهار داشت: عادلانه نیست که بخواهیم هزینه های تاکسیران را بالا ببریم و متناسب با آن اجازه ندهیم درآمد آن ها افزایش پیدا کند.

مظفر در ادامه تصریح کرد: در شرایط فعلی درآمد رانندگان تاکسی با هزینه هایی که متحمل می شوند هم خوانی ندارد و مطالعات ما در این زمینه نشان دهنده آن است  که باید خودروهای دوگانه سوز در ناوگان حمل و نقل عمومی حداقل به میزان 8 درصد و خودروهایی که صرفا سوخت بنزین دریافت می کنند به میزان 10 درصد افزایش نرخ کرایه داشته باشند تا بتوانند وضع موجود را مدیریت کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین وزارت کشور، فرمانداری و شورای اسلامی شهر افزایش نرخ کرایه تاکسی ها را مصلحت نمی دانند و در این راستا سازمان تاکسیرانی موظف است که تابع قانون عمل کند.

وی افزود: دولت نمی تواند تورم را برگردن یک قشر ضعیف و زحمتکش بیندازد تقاضای سازمان از دولت محترم این است که نظر به توجه دولت به اقشار مختلف جامعه و مشکلات آن ها برای تاکسیرانان سراسر کشور نیز تدابیر کارآمدی بیاندیشد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران در خصوص افزایش 20درصدی نرخ کرایه ها اعلام کرد: افزایش 20 درصدی نرخ کرایه ها صرفا مبلغی بود که باید بر اقلام مصرفی یک تاکسیران لحاظ گردد. در صورتی که در همان دوره نیز مطالعات سازمان حاکی از آن بود که تاکسیران 35 درصد تورم را تحمل می کند.

مظفر همچنین از وعده های دولت در خصوص افزایش کرایه های تاکسی از سال 93 خبر داد و  افزود: با افزایش نرخ حامل های انرژی در سال 93 وزارت کشور  از تاکسیرانی های کل کشور خواستار شده تا در جهت افزایش کرایه ها اقدامی ننمایند و این امر را به آینده ای نه چندان دور موکول کرد تا طبق تصمیمات دولت اتفاقات خوبی در این راستا به وقوع بپیوندد.

مظفر در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر نه تنها از آن اتفاق خوب خبری نیست بلکه با اطلاع رسانی تک نرخی شدن بنزین و حذف سهمیه ها شوک بزرگی به قشر تاکسیرانان وارد شد که این موضوع بی هیچ عنوان منصفانه به نظر نمی رسد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: