جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 24 خرداد 1394     
تلاش واشنگتن برای دوستی با انصارالله

ایسنا: جنبش انصارالله یمن ضمن تکذیب هرگونه هماهنگی با آمریکا در خصوص امور سیاسی یمن اعلام کرد که عربستان از مذاکرات مستقیم این جنبش در مسقط اطلاع نداشت.

به گزارش سایت اینترنتی النشره، عبدالمنعم رسول الطلیعی، یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: ما در امور سیاسی و نظامی به هماهنگی و ارتباط با آمریکا نمی‌پردازیم. همچنین پس از برگزاری مذاکرات سیاسی شاهد کاهش قابل توجه سطح هماهنگی و مشورت‌های سیاسی، امنیتی و نظامی میان آمریکا و عربستان بودیم.

وی تاکید کرد: آمریکا می‌داند که نقش سیاسی عربستان در کشورهای عربی اجرایی و کارآمد نیست؛ چرا که ریاض دارای اصول نژادی و طایفه‌ای و نه دیپلماتیک و سیاسی است.

الطلیعی با بیان اینکه جنبش انصارالله پیروزی سیاسی بزرگی را در مذاکرات اخیر در مسقط به دست آورد گفت: آمریکا مجبور شد برای بررسی چند مساله باب گفت‌وگو را با ما باز کند این مسائل شامل رسیدن به توافق سیاسی در یمن و آزادی گروگان‌های آمریکایی بود.

وی تصریح کرد: عربستان از مذاکرات مستقیم ما در مسقط اطلاع نداشت و هیچ گونه مشورت‌ها یا هماهنگی‌ میان دو کشور پیش از این مذاکرات صورت نگرفت و آمریکایی‌ها تنها تاکید کردند که مواضع و گفته‌هایشان تنها به خودشان مربوط است و هیچ گونه ارتباطی با کشورهای عربی ندارد.

وی تاکید کرد: آمریکا در نقش سیاسی خود در منطقه دیگر به سیاست عربستان اعتماد ندارد برای همین تصمیم گرفت تا با برگزاری مذاکرات سیاسی با جنش انصارالله به طور عملی برخورد کند. عربستان در حال حاضر نگران نزدیک شدن آمریکا به یمن است. آمریکا برای دوستی با جنبش‌های سیاسی یمن مثل انصارالله جهت حفظ منافع خود در یمن تلاش می‌کند اما ما مخالف هرگونه هماهنگی با آمریکا در خصوص امور سیاسی یمن هستیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: