جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 خرداد 1394     
لزوم ارتقاء خدمات پس از فروش به عنوان یکی از وظایف ذاتی خودروسازان

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت خدمات پس از فروش برخی از خودروها گفت : متاسفانه در حوزه خدمات پس از فروش خودروها سیستم مکانیزه و کاملی در کشور وجود ندارد.

موید حسینی صدر در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : البته در برخی از خودروها خدمات پس از فروش توسط شرکتها مناسب است اما در مواردی نیز این خدمات چه در خودروهای داخلی و یا وارداتی نامناسب بوده و از کیفیت لازم برخوردار نیست.

وی تصریح کرد : متاسفانه موضوع خدمات پس از فروش ، گارانتی و حتی دوره وارانتی خودروها در ایران نهادیه نشده است  و این تنها مربوط به خدمات پس از فروش در خودروها نیست بلکه در اغلب کالاها چنین مشکلاتی و کمبودهایی به لحاظ کمی و کیفی و ارائه خدمات پس از فروش در کشور وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد : هر چند در بررسی منصفانه وضعیت خدمات پس از فروش خودروها به نظر می رسد این نمره 50 درصد بوده و نیمی از راه توسط شرکتها برداشته شده اما برای دستیابی به خدمات پس از فروش مناسب و مطلوب به لحاظ کمی و کیفی باید تلاش های بیشتری توسط خودروسازان صورت گیرد.

نماینده خوی در مجلس شورای اسلامی همچنین به مقایسه خدمات پس از فروش در داخل با استانداردهای بین المللی پرداخت و  اظهار داشت : در حال حاضر ارائه خدمات پس از فروش خودروها در ایران همچنان با استانداردهای بین المللی فاصله زیادی دارد البته در بسیاری از بخش ها و کالا ها این فاصله وجود دارد و صرفا مربوط به خدمات پس از فروش خودروها نمی شود.

حسینی صدر در ادامه عدم اطلاع رسانی دقیق نسبت به حقوق مصرف کنندگان از خدمات پس از فروش خودروها را مشکل جدی در این حوزه ذکر کرد و گفت :  باید اطلاع رسانی دقیقی در خصوص حقوق مصرف کنندگان در بخش خدمات پس از فروش خودروها و انتظاراتی که از شرکتها در حوزه خدمات می رود صورت گیرد .

وی حلقه مفقوده در حوزه خدمات پس از فروش را عدم فرهنگ سازی لازم نسبت به وظایف تولید کننده و حقوق مصرف کنندگان از این بخش دانست و اظهار داشت : باید هم مصرف کننده بداند از چه حقوقی در دریافت خدمات پس از فروش برخوردار است و هم تولید کنده نسبت به وظایف خود آشنا باشد چرا که  خدمات پس از فروش بخشی از وظایف ذاتی شرکتهای خودرویی است که باید ارتقاء یابد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: