جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 خرداد 1394     
رسیدگی به قیمت خودرو همچنان در صلاحیت شورای رقابت است

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز ، عضو ناظر شورای رقابت گفت : در آخرین جلسه شورای رقابت موضوع احراز صلاحیت شورای رقابت به عنوان مرجع رسیدگی قیمت گذاری خودرو مجددا مطرح و با تجزیه و تحلیل صورت گرفته مشخص گردید که همچنان این صلاحیت وجود دارد.

عیسی امامی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، به نامه  شورای رقابت برای دریافت نظر مجلس در این ارتباط اشاره کرد و اظهار داشت : با نامه ارسالی شده ، شورای رقابت به دنبال این است که نظر مجلس را نیز در ارتباط با مرجع رسیدگی به قیمت گذاری خودرو داشته باشد.

وی تاکید کرد : شورای رقابت به موجب قانون تنظیم مقررات خدمات کشوری استفساریه ارائه کرده است اما در آخرین جلسه شورای رقابت نظر تقریبا  بیشتر اعضا بر این بود  که شورا همچنان صلاحیت بررسی را دارد اما در عین حال ریاست شورا به دنبال این است که با توجه به ارسال این نامه جواب این نامه را از سوی مجلس داشته باشد و تلاش می شود که این اتفاق نیز بیفتد.

عضو ناظر شورای رقابت تصریح کرد : با دریافت این استفساریه به نظر می رسد همچنان شورای رقابت مرجع رسیدگی قیمت خودرو باشد به طوری که یکی از اعضای ناظر شورای رقابت در گفتگویی اولیه ای را با ریاست مجلس در خصوص تناقص صورت گرفته داشته ، ایشان نیز نظرشان بر این بوده که قیمت گذاری وظیفه شورای رقابت است و در این راستا تناقصی وجود ندارد.

امامی تاکید کرد :  قطعا اگر نگاه ریاست مجلس بر این بوده و اداره تنظیم مقررات نیز چنین نظری را داشته باشد قطعا در صلاحیت شورای رقابت خواهد بود که همچنان به موضوع قیمت خودرو ورود نماید.

وی افزود : در صورت ارائه نظر مجلس به نظر می رسد طی یکی دو هفته آینده موضوع درخواست افزایش قیمت خودرو خودروسازان در شورای رقابت مشخص شود.

وی با اشاره به اظهار نظرات رئیس شورا در خصوص کیفیت تولیدات داخلی تصریح کرد : یکی از مباحثی که در جلسه اخیر شورای رقابت مطرح شد این بود که  شورا باید  تمام قد از اختیارات قانونی که دارد استفاده کند تا  وضعیت خودروسازی در ایران متحول شود و باید بر روی ارتقاء کیفیت ها تاکید و توجه بیشتری شود خودروهای داخلی  در عرصه  چهانی رقابت نموده و در این راستا سهم بازار خودروهای ایرانی افزایش یابد.