جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 21 خرداد 1394     
اصلاح نرخ‌ سوخت برای جلوگیری ازشتاب‌ قیمت ها

به گزارش گروه پارلمانی شهرداریی نیوز، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اقدام دولت در افزاش قیمت بنزین، اصلاح نرخ‌ سوخت در مجلس برای جلوگیری ازشتاب‌ قیمت ها را در جامعه خواستار شد و گفت: به نظر می رسد تنظیم قیمت‌ها از کنترل دولت خارج شده است.

غلامرضا تاجگردون با بیان اینکه دولت باید قبل از اجرای قانون درخصوص حذف سهمیه سوخت به آثار تورمی آن می اندیشید،گفت:هیچ کسی منکر رشد تورم درکشور درنتیجه حذف سهمیه سوخت نیست، اما دولت باید قبل از اقدام به این کار، ساز وکارهای مناسب جهت کاهش اثرات آن را دنبال می کرد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: برخی از نمایندگان  در زمان بررسی بودجه، پیشنهاد افزایش نرخ سوخت و رسیدن آن به فوب خلیج فارس را داشتند که با مخالفت مجلس و همراهی دولت با آن مواجه شد.

نماینده مردم گچساران درمجلس شورای اسلامی گفت:رشد دوباره نرخ سوخت ازاختیارات قانونی دولت است که متناسب با فضای اقتصادی و نرخ تورم، پیشنهادات منطقی را عملیاتی کند.

تاجگردون با بیان اینکه دولت باید همزمان با آغاز سال جدید نرخ سوخت را افزایش می داد تا شوک قیمتی دوباره به بازار وارد نشود، تصریح کرد: دولت درحذف سهمیه سوخت دیرتر از موعد عمل کرد که این اقدام  دولت، به رشد تورم دامن زد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید براینکه دولت بازهم مجاز به افزایش نرخ سوخت است، افزود: مجلس می تواند متناسب با درآمدها نرخ مصوب سوخت را جهت جلوگیری از شتاب قیمتی اصلاح کند

وی با بیان اینکه شتاب قیمتی نتیجه حذف سهمیه سوخت باید رفع شود، گفت: ضمن ممانعت از بالا رفتن قیمت سایر اقلام، باید جلوی تورم ناشی از اقدام  اخیر دولت در افزایش قیمت بنزین گرفته شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: