جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 20 خرداد 1394     
اضافه شدن 20 هزار مترمربع سرانه فرهنگی، خدماتی و ورزشی به مرکز پایتخت

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران صبح امروز در حاشیه آئین بهره برداری از 74پروژه منطقه6 در جمع خبرنگاران گفت: امروز با افتتاح این پروژه بیش از 20 هزار مترمربع سرانه فرهنگی، خدماتی و ورزشی به منطقه6 اضافه شد.

محمد باقر قالیباف با بیان مطلب فوق اظهارکرد: این منطقه در حین اینکه مرکز شهر تهران است، بزرگ ترین مرکز دانشگاهی نیز به شمار می رود که بخش اعظمی از فرهیختگان در این منطقه هستند.

وی تصریح کرد: این نیاز احساس می شد تا در بعضی زمینه ها، خصوصا در مسایل فرهنگی و اجتماعی توجه بیشتری صورت گیرد که این توجه در یکی، دو سال گذشته صورت گرفت و امروز شاهد افتتاح بیش از 20 هزار مترمربع افتتاحیه در بخش های مختلف هستیم.

شهردار تهران با اشاره به راه اندازی مرکز شهردخت در منطقه6 گفت: هم اکنون مراکز شهربانو و پارک بانوان در مناطق مختلف وجود دارد اما راه اندازی مراکز شهردخت از سه سال پیش در دستور کار قرار داشته است تا در منطقه شش و برخی مناطق دیگری که مناطق دانشجویی به شمار رفته و خوابگاه های دانشجویی زیادی در آن ها وجود دارد، مراکز شهردخت احداث شوند.

قالیباف در پاسخ به سوالی درباره اشتغالزایی در سرای محلات عنوان کرد: هم اکنون سرای محلات به صورت خودکفا اداره می شوند و  در کارهای فرهنگی، هنری و  صنایع دستی فعال هستند؛ به نحوی که هم آموزش می دهند و هم کار تولیدی دارند، اما نقش کلیدی و اساسی سرای محلات تولید شغل نیست.

وی تصریح کرد: بخشی که شهرداری تهران به اشتغالزایی کمک می کند با راه اندازی مراکز کوثر است که عمدتا بانوان سرپرست خانوار در آنجا مشغول کار هستند. هم اکنون بیش از 10 هزار خانواده تحت پوشش مراکز کوثر قرار دارند و بیش از 8هزار خانواده نیز از این منظر به خودکفایی رسیده اند.

شهردار تهران در پایان درباره سرنوشت تبدیل زندان اوین به بوستان عمومی نیز گفت: اصل توافق با قوه قضائیه انجام شده به نحوی که آیت الله لاریجانی این بحث را قبول دارند و شهرداری هم آمادگی دارد. در ادامه باید کار کارشناسی انجام شود تا نیازهای آن ها را نیز تامین کنیم تا این توافق با سرعت بیشتری پیش برود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: