جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 20 خرداد 1394     
گلزنی دروازه‌بان آبی‎ها به کودکان کار/تصاویر

فردا نیوز: تعدادی از ورزشکاران به همراه فعالان رسانه ای با حضور در مرکز آموزشی کودکان کار و محل زندگی یشان در محدوده حریم شهر تهران در جریان مشکلات و شرایط معیشتی آنها قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20، به تدبیر مرکز ارتباطات و اموربین الملل شهرداری تهران و میزبانی شهرداری منطقه 20، وحید طالب لو، مهدی امیرآبادی، محمد مومنی، رضا حسن زاده، محسن کاوه و پژمان درستکار از ورزشکاران دو رشته فوتبال و کشتی به همراه گروهی از خبرنگاران و عکاسان در یک حرکت انسان دوستانه و خیرخواهانه از مرکز آموزشی ایلیا واقع در ناحیه 5 شهرداری منطقه 20و محل زندگی کودکان کار کوره های آجرپزی روستای محمودآباد واقع در ناحیه 7 شهرداری بازدید کردند.

فعالیت مرکز آموزشی ایلیا به عنوان یکی از مدارس ویژه کودکان کار و خیابان تحت حمایت شهرداری منطقه 20، از سال 86 آغاز شده است و در حال حاضر حدود 500 نفرمحصل دارد و 8 کلاس آموزشی، کتابخانه، ست کامل دستگاه های بدنسازی از امکانات این فضای آموزشی است.
ورزشکاران در جمعی صمیمی سر کلاس های درس کودکان حاضر شدند و با دانش آموزان به گفتگو و تبادل نظر نسبت به رشته های ورزشی و تیم های مورد علاقه آنها پرداختند و سپس با تیم فوتبال این مرکز آموزشی که در سال پیش نیز عنوان قهرمانی مسابقه های کودکان کار شهر تهران را کسب کرده بود، در حیاط مدرسه گل کوچیک بازی کردند که این مسابقه دوستانه با تک گل رضا حسن زاده، دروازه بان سابق تیم استقلال به پایان رسید.

این بازدید با عزیمت به محدوده حریم شهرری و ناحیه 7 شهرداری منطقه 20 ادامه یافت و این بار ورزشکاران شاهد محل زندگی و کار کودکانی شدند که در روستای محمودآباد و در جوار کوره های آجرپزی مشغول فعالیت بودند.

کارگران کوره های آجرپزی در همان حوالی با کمترین امکانات معیشتی ساکن هستند. و نام هر کوره نشانی محل سکونت شان است.

استقرار کانکس های آموزشی و سرویس های بهداشتی پرتابل از جمله مجموعه اقداماتی است که با پیگیری های مدیریت شهری منطقه 20 و نگاه ویژه شورای شهر اسلامی برای این محدوده و ساکنانش انجام شده است.

مرکز ارتباطات و اموربین الملل شهرداری تهران به همت عوامل هفته نامه تهرانشهر با هدف شناسایی جمعیت های ساکن در محدوده حریم شهری که مورد آسیب های اجتماعی هستند، برای دومین بار اقدام به برگزاری این بازدید کرد که اولین بار با حضور هنرمندان و نویسندگان انجام شد.

ورزشکاران حاضر در این بازدید معتقد بودند که دیده شدن ساکنان این محدوده و کودکانی که از سنین 10 سال به بعد وارد عرصه کار و اشتغال می شوند کمترین تاثیر این چنین برنامه ها است.




 



























درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: