جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 19 خرداد 1394     
مدیریت جمع آوری آبهای سطحی ، اولویت اول فعالیت های عمرانی منطقه 10 تهران

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،معاون فنی و عمران منطقه 10 از اجرای مدیریت جمع آوری آب های سطحی و تکمیل پروژه های ناتمام به عنوان اولویت های سال جاری منطقه خبر داد.

عباس علی فراهی زاده معاون فنی و عمران منطقه ضمن تبیین و تشریح اقدامات منطقه در سال جاری گفت: با توجه به اجرای موفق طرح تعریض خیابان امام خمینی (ره) در سال گذشته به عنوان یکی از پروژه های شاخص منطقه لازم است بودجه در متمم سال جاری لحاظ و اخذ شود. همچنین بخش عمده‌ای از برنامه ریزی‌ها و فعالیت‌های امسال معطوف به ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل و بهره برداری از پروژه های ناتمام که بالای 50 درصد پیشرفت داشته اند و همچنین نيازسنجي و برنامه ريزي صحيح و متناسب با امكانات قابل دسترسي می باشد.

وی رویکرد بودجه عمرانی امسال منطقه را مدیریت جمع آوری آبهای سطحی ، تکمیل پروژه های نیمه تمام و نگهداشت وضع موجود منطقه برشمرد و افزود: با توجه به بافت متراکم و فرسوده منطقه، مدیریت جمع آوری آب های سطحی در منطقه از اهمیت خاصی برخوردار است لذا با توجه به بررسی های صورت گرفته توسط مشاور آب های سطحی برنامه ریزی کامل، با توجه به این که حوزه های آبریز سطح وسیعی را در برگرفته و نیاز مبرم به احداث سر شاخه مسیل ها و کانال ها را می طلبد تا این سطح وسیع حوزه آبریز کاهش یابد و جمع آوری آب های سطحی در زمان کمتر و نقاط بیشتری از سطح منطقه صورت پذیرفته است که طی سه سال بهسازی کانال ها و انهار بحرانی و همچنین تغییر مقاطع انهار و کانال های سطح منطقه و ترمیم و لاینینگ جداره شبکه اصلی کانال نواب در دستور کار قرار دارد.

معاون فنی و عمران منطقه با اشاره به اولویت تکمیل پروژه های سرمایه ای ناتمام با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد تصریح کرد: پروژه ساختمان سرای محله هاشمی با 97 درصد پیشرفت به زودی به بهره برداری می رسد که تاثیر به سزایی در افزایش سرانه های فرهنگی و خدماتی خواهد داشت همچنین تکمیل ساختمان ترافیک راهور، مهد کودک بوستان خانواده، بازسازی حوزه علمیه باقرالعلوم (ع)، مسجد دبیرستان حضرت معصومه (س) و توسعه شبستان مسجد حاج عبداله در دستور کار قرار دارد و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

فراهی زاده با اشاره به پیشرفت 85 درصد زیرساخت های عمرانی خط سفید و آماده سازی و نگهداشت بزرگراها و معابر شهری یادآور شد : در راستای استانداردسازی و ارتقای کيفي معابر براساس اصول شهرسازی برای بهبود وضعیت عبور و مرور شهری، نقاط آسیب پذیر شناسایی و عملیات لکه گیری، تراش، روکش موضعی آسفالت و امحا خطوط سفید قبلی و... در دست اجراست.

وی با اشاره به همکاری این معاونت در اجرای کمین آسمان آبی و زمین پاک افزود: در راستای اجرای این طرح و ارتقا فرهنگ شهروندی و جلب همکاری نهادهای فرهنگی، تفاهم نامه همکاری با مدارس منطقه و مساجد به صورت مشارکت آگانه، داوطلبانه، عاشقانه مبنی بر منفعت عادلانه منعقد شده و طی آن در قبال ارائه خدمات برای توسعه و ترویج مباحث آموزشی با مشارکت معاونت اجتماعی خدمات عمرانی به مراکز طرف قرارداد ارائه می شود.

وی با بیان این که اگوی شهری در قالب دو فاز توسط شرکت فاضلاب تهران در دست اجراست افزود: فاز اول این پروژه در حدفاصل خیابان های آزادی، نواب، یادگارامام (ره) تا خیابان چراغی با 92 درصد پیشرفت در دست اجراست همچنین فاز دوم نیز حد فاصل خیابان های قزوین، چراغی، هرمزان و رنجبر 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گفته وی، اجرای عملیات عمرانی نگهداشت شهر با 65درصد بودجه مصوب در قالب لکه گیری جداول، اجرای تبدیل انهار به کانیو، مرمت پیاده رو ها و ...، اصلاح الگوی مصرف در پروژه های سرمایه ای و رعایت اصول بهنیه سازی مصرف انرژی و همچنین طراحی راست گرد ضلع غرب بزرگراه شهید نواب صفوی به بریانک و  قزوین از دیگر اقدامات این معاونت خواهد بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: