جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 19 خرداد 1394     
داعش در توئیتر چند صفحه دارد؟

 

 
العالم: براساس آخرین تحقیقات کارشناسان اروپایی ، دست کم 46 هزار صفحه شخصی در توییتر توسط طرفداران داعش ایجاد شده است .
براساس این تحقیقات دو سوم این صفحات به زبان عربی است و زنان و دختران در چنین شبکه های اجتماعی به فریب همجنسان خود برای الحاق به داعش می پردازند

" مِلانی اسمیت " کارشناس کینگز کالج انگلیس که درباره پیوستن دختران به داعش تحقیق می کند ، در باره سرنوشت دو دختر ساکن انگلیس که به داعش پیوسته اند ، می گوید : دختری 17 ساله به نام سلمی هالانه به همراه خواهر همزادش زهرا به داعش در سوریه پیوستند.

به گفته اسمیت، سلمی هالانه که در منچستر زندگی می کرد ، ژوئیه 2014 به همراه خواهرش زهرا مدرسه را رها کرد و به داعش سوریه پیوست.

وی افزود : سلمی و زهرا از جمله 550 زن و دختر غربی هستند که کشورهای خود را برای پیوستن به داعش ترک کردند.

کارشناس کینگز کالج اعلام کرد : ما با دختران و زنانی که به داعش پیوسته اند ، رو در رو گفتگو نمی کنیم بلکه فعالیت های آنها را در شبکه های اجتماعی پیگیری می کنیم.

" اِرین سُلتمن " که همکار اسمیت است ، می گوید : در صفحات شخصی دختران و زنان حامی داعش تصاویر دلخراشی مانند سر بریدن و کودکان مقتول را می توان دید.

دیلی میل به نقل از سلتمن نوشت : افرادی که فعالیت های اینترنتی حامیان داعش را پیگیری می کنند ، با خطرات امنیتی مواجه هستند به عنوان مثال خود من تهدید به قتل شده ام.

نتیجه تحقیقات اسمیت و سلتمن نشان می دهد که اگر صفحه شخصی یکی از این دختران و زنان به علت انتشار مطالب افراطی بسته شود ، سه صفحه شخصی دیگر باز می شود.

این دختران و زنان می دانند که شبکه های اجتماعی تحت کنترل کارشناسان و دستگاه های امنیتی است، به همین دلیل از شبکه هائی مانند کیک ، شورسپات ، ویکر و واتس اپ برای آموزش نحوه انتقال به سوریه به همجنسان خود استفاده می کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: