جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 18 خرداد 1394     
افزایش20هزار مترمربعی سرانه فضاهای فرهنگی،ورزشی منطقه6

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه 6 در نشست خبری بهره برداری از 74 پروژه فرهنگی ، اجتماعی، عمرانی گفت: با افتتاح این پروژه ها 20 هزارمترمربع به فضای فرهنگی و ورزشی منطقه اضافه می شود.

عظیم بابایی ضمن بیان این مطلب با اشاره به ویژگی های منطقه 6 افزود: منطقه 6 از شمال به بزرگراه شهید همت ، از شرق به بزرگراه شهید مدرس، از غرب به بزرگراه شهید چمران و از جنوب به خیابان انقلاب اسلامی منتهی می شود.

وی با بیان اینکه این منطقه قلب تهران است که بیشتر مراکز دانشگاهی و درمانی و میادین مشهور در منطقه 6 قرار دارد، عنوان کرد: جمعیت در این منطقه در شب حدود 300 هزار نفر و در روز به دلیل کارکرد فرامنطقه و ملی به بیش از 1.5 میلیون نفر افزایش پیدا می کند.

شهردار منطقه 6 در ادامه با اشاره به حضور 100 هزار نفر اقلیت مذهبی در این منطقه گفت: در گذشته سرانه های ورزشی و فرهنگی این منطقه از سایر مناطق کمتر بود اما با توصیه های شهردار تهران و تاکید ویژه ایشان بر موضوعات فرهنگی و ورزشی امروز به مرحله ای رسیده ایم که با افتتاح 74 پروژه سرانه فضای فرهنگی و ورزشی بیش از 52 درصد افزایش پیدا می کند.

بابایی با تاکید بر افتتاح این پروژه ها طی روزهای آینده بیان کرد: یکی از مهمترین پروژه های این مجموعه افتتاح شهربانویی است که در تهران کم نظیر است. این مکان مجهز به سونا، جکوزی ، کلاس های آموزشی و پژوهشکده عفاف و حجاب است که می تواند مشکل فضای فرهنگی و آموزشی بانوان منطقه را حل کند.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های شهردار تهران بحث دانشجویان به ویژه دانشجویان دختران بوده است، گفت: بر این اساس مجموع شهردخت که مجهز به کتابخانه ، باشگاه ورزشی و آرایشگاه است را افتتاح می کنیم.

شهردار منطقه 6 افتتاح مجموعه جهان آرا، تجهیز سه سرای محله وصال شیرازی، جهاد و جنت را از دیگر پروژه های در حال بهره برداری معرفی کرد و افزود: در آینده ای نزدیک 10 چمن مصنوعی به مساحت 9هزار و  700 مترمربع مورد بهره برداری قرار می گیرد ضمن اینکه مرمت و بازسازی 18 هزارمترمربع فضای سبز به ویژه در بوستان های لاله و ساعی ، مرمت و بازسازی 27 هزار مترمربع در سایر بوستان های منطقه ، مرمت و بازسازی بیش از 25 هزارمترمربع پیاده سازی در 23 نقطه منطقه از دیگر بخش های پروژه های فرهنگی و اجتماعی عمرانی منطقه 6 است.

بابایی در اشاره به تجهیز و افتتاحیه یک حسینیه و یک نمازخانه طی روزهای آینده پرداخت و عنوان کرد: زیرساخت های لازم برای راه اندازی4 خط بی. ار. تی را فراهم کرده ایم و امیدواریم تا به زودی به مرحله بهره برداری برسد .

وی با تاکید بر اجرای پروژه خط سفید در منطقه 6 گفت: تمام زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری مربوط به خط سفید درمنطقه 6 آماده شده است . این منطقه در حال حاضر به صورت مکانیزه اداره می شود.

شهردار منطقه 6 تصریح کرد: در حال حاضر کم آبی یکی از مشکلات شهر تهران است. بر همین اساس سه مخزن ذخیره برای بوستان ها را به بهره برداری رسانده ایم تا مردم با آرامش کامل در بوستان ها استفاده کنند.

بابایی همچنین از ساماندهی، زیباسازی و حذف زواید در راستای خیابان ولیعصر(عج) و انقلاب خبرداد و گفت: بسترهای لازم برای نورپردازی بلوار کشاورز آماده شده است و بخشی از آن در نیمه شعبان به بهره برداری رسید.

وی در ادامه از امضای 15 تفاهم نامه منطقه 6 با مراکز علمی خبرداد و گفت: در  راستای ایجاد زمینه های لازم برای ازدواج های آسان اقدامات مربوط به ازدواج 600 زوج جوان را طی ماه های گذشته فراهم کردیم  وبرای اولین بار درکوی دانشگاه تهران نیز سرای محله راه اندازی کردیم .

بابایی در ادامه با اشاره به راه اندازی خوابگاه های امین برای دانشجویانی که از شهرستان می آیند، گفت: شهرداری منطقه 6 تلاش کرد تا در سبک زندگی اسلامی ایرانی طرح شهروند خوب و محله خوب را آغاز کند و در این راستا از اساتید برجسته انسان شناسی و جمعیت شناسی و جامعه شناسی برای حضور در کلاسها دعوت به عمل آورد. نتیجه آن شد که در حال حاضر با توجه به استقبال بسیار گسترده مردم در نظر داریم تا تعداد کلاسها را افزایش دهیم .

شهردار منطقه 6 افزود: یکی دیگر از موضوعات مهم در شهرداری تهران بحث توجه به اذان و نماز است. بر همین اساس سیستم مکانیزه اذان را تا 70 درصد پیش برده ایم و 30 درصد باقی مانده نیز تا دو ماه آینده تکمیل می شوند . 

بابایی در ادامه به برنامه های ویژه منطقه 6 به مناسبت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در نظر داریم  تا  کانون های قرانی را در تمامی مساجد برگزار کنیم ضمن اینکه از هفته آینده برنامه های مربوط به غبارروبی مساجد نیز آغاز می شود .

وی با بیان اینکه موضوع توجه به نخبگان از جمله موضوعات مورد توجه شهردار تهران است، تاکید کرد: در این راستا منزل مرحوم اخوان ثالث را آماده سازی کردیم که به زودی افتتاح می شود .

شهردار منطقه 6 در ادامه در پاسخ از این سوال که چه تعداد از درختان خیابان ولیعصر (عج) تخریب شده اند، گفت: شهرداری هیچ درختی را در خیابان ولیعصر(عج) تخریب نکرده است اما دو طوفان شدید تهران موجب شد تا بخشی از درختان این منطقه قطع شوند بر این اساس ما مجبور شدیم برای حفظ و امنیت شهروندان برخی از درختان کهنه را سربرداری کنیم . این در حالی است که ما در اسفند ماه سال گذشته 2 هزار درخت با بن بالای 13 سال را برای ترویج  درختکاری در منطقه کاشتیم .

بابایی در ادامه مشکلات مربوط به کمبود پارکینگ را یکی از معضلات منطقه اعلام کرد وگفت: ما سال گذشته اعلام کردیم که هرکس در تامین پارکینگ با ما همکاری کند ما نیز در مقابل سعی می کنیم تا تخفیفات لازم را در نظر بگیریم .

وی افزود: به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی و اینکه راه اندازی پارکینگ برای  بخش خصوصی  بازگشت سرمایه ندارد، استقبال چندانی از طرح ما نشد . اگر چه ما در حال حاضر به حدود 6 پارکینگ مجوز دادیم که 3 تا از آنها با ظرفیت پایین در حال فعالیت هستند .

شهردار منطقه 6 همچنین از راه ا ندازی 4 خط بی . ار.تی در منطقه خبرداد و گفت: خط هفت تیر - صادقیه، پایانه والفجر - راه آهن ، میرزای شیرازی-  بهشتی و خط شهید بهشتی - فیاض بخش در حال راه اندازی است .

بابایی در پاسخ به سوال مربوط به تراکم جمعیت در منطقه 6 و مجوز ساخت و ساز در این منطقه بیان کرد : شهرداری به هیچ عنوان پروانه ای را خارج از طرح تفصیلی صادر نمی کند و مواردی که فراتر از طرح باشند به کمیسیون ماده 5 می روند .

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی صدور پروانه در سال گذشته با 40 درصد افت روبرو بوده است گفت: امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 30 درصد کاهش در تقاضای صدور پروانه داریم که امیدواریم در چارچوب هایی که فراهم شده این مشکل حل شود و زمینه های لازم برای نشاط اجتماعی فراهم شود .

شهردار منطقه 6 در پایان از ساماندهی میدان ولیعصر(عج) تا پایان سال خبرداد وگفت: امیدواریم تا پایان امسال نماد داخل میدان انقلاب نیز نصب شود .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: