جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 18 خرداد 1394     
حمایت شهرداری تهران از برگزاری جلسات قرآنی خانگی در ماه مبارک رمضان

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه قرآنی شمیم با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: مطمئن هستیم که اگر فرهنگ قرآنی را در جامعه گسترش دهیم، در بعد مادی و معنوی می توانیم بهتر زندگی کنیم و اگر به دستورات قرآن عمل کنیم با چالش های محیط زیست، آلودگی هوا و... نیز مواجه نخواهیم بود.

محمدباقر قالیباف ماه مبارک رمضان را ماه انس مردم با قرآن دانست و اظهار کرد:  یکی از فعالیت های شهرداری تهران توجه به توسعه فرهنگ قرآنی بوده است و برای تکمیل این کار احساس کردیم که جای برگزاری یک نمایشگاه قرآنی با همکاری تشکل های قرآنی خالی است. چرا که ما همان طور که نمایشگاه عطر سیب را با همراهی بیش از 23 هزار حسینیه و هیات ها  و همچنین نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان را داریم، در ماه مبارک رمضان نیز به برگزاری این نمایشگاه نیازمند هستیم.

وی تصریح کرد: از این رو با پیشنهاد و همکاری تشکل ها و موسسات قرآنی و شهرداری تهران، نمایشگاه شمیم وحی را برگزار کرده ایم و در جریان این نمایشگاه نیز بیش از 1430 تشکل قرآنی در شهر تهران همکاری دارند. البته سال گذشته همکاری مشترکی با وزارت ارشاد در برگزاری نمایشگاه قرآن داشتیم و امسال نیز نمایشگاه قرآن را به بهترین شکل ممکن برگزار می کنیم.

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد که با پایه گذاری نمایشگاه شمیم وحی در سال جاری، شهرداری تهران بتواند هر ساله در آستانه ماه مبارک رمضان این نمایشگاه را برگزار کند.

قالیباف گفت: مطمئن هستیم که اگر فرهنگ قرآنی را در جامعه گسترش دهیم، در بعد مادی و معنوی می توانیم بهتر زندگی کنیم و  اگر به دستورات قرآن عمل کنیم با چالش های محیط زیست، آلودگی هوا و... نیز مواجه نخواهیم بود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره تسهیلات ارایه شده در قالب این نمایشگاه نیز گفت: براساس ظرفیت موسسات از مبلغ 700 هزار تومان تا پنج میلیون تومان به موسسات مختلف در قالب تجهیزات و امکانات کمک خواهد شد. در این میان ما مخصوصا به جلسات قرآنی خانگی تاکید داریم تا اگر امکاناتی نیاز دارند بتوانند از این طریق تامین کنند.

شهردار تهران ادامه داد: از سنت های گذشته، برگزاری جلسات قرآنی هفتگی در منازل و موسسات است تا آن هایی که در حوزه تفسیر، حفظ، قرائت و مفاهیم قرآنی کار می کنند بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

قالیباف در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال موازی کاری نمایشگاه شمیم وحی با نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نیز تصریح کرد: در نمایشگاه عطر سیب ما قبل از فرا رسیدن ماه محرم، همه موسسات و هیات های مذهبی را آماده کرده و امکاناتی را فراهم می کنیم که آن ها بتوانند ماه محرم و صفر را بهتر برگزار کنند. در قالب این نمایشگاه نیز موسسات قرآنی با کمک خودشان ظرفیت هایی را فراهم می کنند که بتوانند از این ظرفیت ها در همان نمایشگاه قرآن نیز استفاده کرده و این نمایشگاه را بهتر برگزار کنند. درواقع نمایشگاه شمیم وحی به نوعی تجهیز کردن و کمک به موسسات قرآنی برای برقراری کلاس هایشان در طول ماه مبارک رمضان است اما نمایشگاه قرآن به عرضه محصولات فرهنگی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: شهرداری تهران همواره به بحث فرهنگ قرآنی، توسعه خانه های قرآن و فعالیت های قرآنی کمک می کرده است اما این ضعف وجود داشت که این کار منسجم انجام نمی شد. شاید شرایط به گونه ای بوده که به حدی نمایشگاه های قرآنی و فعالیت قرآنی انجام می شد که به این ضرورت پی نبرده بودند؛ اما وقتی ما آثار نمایشگاه های یاد یار مهربان و عطر سیب را دیدیم، احساس کردیم که اولویت دارد تا به فرهنگ قرآنی توجه داشته باشیم. از این رو از سال جاری این کار آغاز شد و  هر سال نیز ادامه خواهد یافت.

شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره فراهم کردن فضا برای تبلیغات شهری و حذف نصب برچسب در درب منازل نیز اظهار داشت: هم اکنون در سطح شهر و محلات فضاهای تبلیغاتی وجود دارد اما متاسفانه برخی این مورد را رعایت نمی کنند و بیشتر بر در خانه ها برچسب ها را نصب می کنند. این موضوع یکی از بی نظمی ها و نابسامانی هایی است که وجود دارد و من این را قبول می کنم؛ اما در قانون جریمه برای متخلفان به حدی ناچیز است که بازدارنده نخواهد بود.

وی ادامه داد: این موضوع در شورای شهر بحث شده و بخشی از قوانین و مقررات آن نیز باید در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد. اگر در بعضی موارد قوانین زیادی داریم اما از قضا در این بخش و در برخورد با متخلفان کمبود قانون داریم.

قالیباف در پایان ابراز داشت، شهرداری تهران هنوز مصلی تهران را تحویل نگرفته است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: