جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 18 خرداد 1394     
بررسی طرح پیاده راه سازی در میدان آزادی

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به راهبردهای طرح جامع و طرح تفصیلی در خصوص میدان آزادی گفت: طرح آرام سازی میدان آزادی در قالب طرح های ترافیکی در فواصل دورتر از میدان در حالی انجام می شود که با  اجرای این پروژه ها شاهد کاهش تردد خودرو و ایجاد شرایط بهبود ترافیک هستیم که به آرام سازی فضای میدان آزادی منجر می شود.

علیرضا جاوید با بیان این مطلب افزود: یکی از این طرح ها تقاطع غیرهمسطح شیخ فضل الله و محمدعلی جناح بود که پیش از این به دلیل محدود بودن مسیر پل، خودروها مجبور به عبور از میدان بودند اما با ساخته شدن تقاطع غیرهمسطح دیگر نیازی به عبور خودروها در میدان نیست.

جاوید یکی از طرح های سال جاری را ساخت ادامه بزرگراه شهید حکیم از آزادگان تا جاده مخصوص کرج و اتصال آن به اتوبان تهران- کرج عنوان کرد و گفت: بدین ترتیب با ساخت این مسیر و تقاطع غیرهمسطح کاروانسرای سنگی 1 و2 لازم نیست خودروهایی که از اطراف شهر تهران به تهران ورود پیدا می کنند، از میدان آزادی تردد کند بلکه قبل از آن می توانند یکی از این مسیرهای عبوری را برای تردد انتخاب کنند. در مسیر بازگشت نیز خودروها در تهران می توانند از بزرگراه حکیم وارد جاده مخصوص شوند که این طرح در سال جاری اجرا و تا پایان سال به اتمام می رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: یکی از پروژه هایی است که در حاشیه میدان آزادی قرار دارد و تاثیر زیادی بر ترافیک میدان گذاشته است وجود پایانه غرب تهران است. در حوزه عمرانی انتقال پایانه غرب در حال بررسی است. به طوریکه پایانه آزادی با پایانه جنوب ادغام می شود. در حال حاضر هم جانمایی آن در حال انجام است.

جاوید ادامه داد: گزینه هایی در رابطه با جانمایی اتخاذ شده و مسیرها در حال مطالعه است البته بخش کوچکی از پایانه غرب به وردآورد منتقل می شود. بدین ترتیب فضای ترمینال برای انجام کارهای فرهنگی بهسازی می شود.

وی همچنین به انتقال بارترافیکی به فضای زیرسطحی میدان اشاره و بیان کرد: این طرح در حد طرح مفهومی اولیه بررسی شده است تا فضای روی سطح میدان پیاده راه شده و به فعالیت های فرهنگی، هنری و جاذبه گردشگری تبدیل شود.

معاون شهردار پایتخت افزود: ساخت مسیر زیرسطحی از بزرگراه یادگار امام تا پادگان جی در دست مطالعه است که کار کارشناسی آن 2 سال زمان می برد.

جاوید درباره پروژه برج آزادی نیز اعلام کرد: طرح بهسازی و مرمت با همکاری شورای شهر، مدیریت برج آزادی و وزارت ارشاد تا پایان سال به اتمام می رسد و قابل بهره برداری است.

وی خاطر نشان کرد: ملاک اصلی در این پروژه کیفیت و صحت مرمت، آب بندی و بهسازی این پروژه است و سرعت به عنوان پارامتر بعدی است تا تاثیری بر این پروژه نداشته باشد. 

علیرضا جاوید همچنین به طرح آرام سازی در پروژه یادگار امام تا میدان فتح اشاره کرد و گفت: وجود ارگان های نظامی در مسیر از موارد زمانبر شده پروژه بوده است که در حال حاضر درخصوص پادگان جی توافق صورت گرفته و در حال تحویل زمین ها هستند تا زمینه آغاز پروژه آرام سازی تا میدان فتح فراهم شده و در سال 95 دنبال شود و به بهره برداری برسد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: