جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 18 خرداد 1394     
سوء‌استفاده‌تبلیغاتی‌النصره‌باگروگان‌ها/عکس

فارس: گروهک جبهه النصره در حالی اخیرا تصاویری از حمل سلاح توسط گروگان‌های لبنانی منتشر کرد که پیش از این با دولت لبنان بر سر مبادله آنها به توافق شبه نهایی رسیده بود.

به گزارش وبگاه خبری «النشره» گروهک تروریستی جبهه النصره اخیرا نظامیان لبنانی ربوده شده در عرسال را به حمل سلاح مجبور کرده و تصاویر آنها را با هدف سوء استفاده تبلیغاتی در فضای مجازی منتشر کرد.


 
بر اساس این گزارش، گروهک جبهه النصره با انتشار تصاویر گروگان‌های لبنانی مدعی شد که برخی از آنها گزینه پیوستن به عناصرش را برگزیدند.

با توجه به آغاز عملیات پاکسازی ارتفاعات «عرسال» و پیشروی مقاومت در تحت کنترل درآوردن ارتفاعات شرق لبنان، به نظر می‌رسد گروهک جبهه النصره در نظر دارد در صورت تشدید نبرد از گروگان‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده کند. این در حالی است که اخیرا خبرهایی مبنی بر نزدیک شدن زمان آزادی گروگان‌های لبنانی منتشر شده بود.

وبگاه خبری «العربی الجدید» نیز با اعلام این خبر تاکید کرد که خانواد‌ه‌های گروگان‌ها تصاویر برخی از آنها از جمله ماهر فیاض، میمون جابر، جورج خزاقه، جورج خوری را شناسایی کرده و تاکید کردند که احتمالا این عکس‌ها تحت اجبار گرفته شده‌اند.

در همین زمینه روزنامه «النهار» کویت به نقل از آنچه منابع مطلع می‌نامد، اعلام کرد که جبهه النصره از وعده‌هایش مبنی بر آزادی قریب الوقوع گروگان‌های لبنانی عقب نشینی کرده و تصمیم گرفت آنها را تا لحظات پایانی نزد خود نگه دارد. شاید بخواهد بر سر جان آنها در میدان نبرد مذاکره کند.

افراد مسلح وابسته به داعش و جبهه النصره تابستان سال گذشته از خاک سوریه وارد لبنان شده و پس از حمله به مراکز نظامی ارتش و نیروهای امنیتی، ده‌ها تن از سربازان ارتش و نیروهای ژاندارمری را به اسارت گرفتند. افراد مسلح خواسته‌هایی از جمله آزادی تروریست‌های وابسته به خود از زندان‌های لبنان، دریافت اموال از دولت لبنان و خروج حزب الله از سوریه را شرط آزادی اسرای لبنان اعلام کرده‌اند.

درگیری‌ها در عرسال زمانی آغاز شد که ارتش لبنان یکی از تروریست‌های جبهه النصره_شاخه القاعده در سوریه_ را دستگیر کرد و تروریست‌های القاعده‌ای نیز اقدام به حمله یک مرکز امنیتی در شهر عرسال در نزدیک مرز سوریه با لبنان کردند که در این حمله  چهار نفر از جمله دو غیر نظامی کشته شدند و تروریست‌ها 20 نفر از نیروهای امنیتی را ربودند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: