جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 18 خرداد 1394     
مبتلایان به آسم حتما بخوانند

ایسنا: رییس اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت به افرادی که زمینه ابتلا به بیماری آسم و بیماری‌های مزمن ریه (COPD) دارند و یا به این بیماری‌ها مبتلا هستند، توصیه کرد که به هیچ عنوان در منازل خود از پکیج استفاده نکنند.

دکتر مهدی نجمی در این باره گفت: این دسته از افراد ریه‌های حساس‌تری دارند و قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های محیطی در داخل منزل می‌تواند برای آنها مشکل‌ساز شود و این بیماران را دچار بروز علائم یا حمله بیماری کند.

وی با بیان اینکه ضریب آلایندگی شوفاژ بسیار کم‌تر از پکیج است، عنوان کرد: در بیماران مبتلا به آسم و COPD (بیماری‌های مزمن ریوی) استفاده از شوفاژ به دلیل داشتن موتورخانه و دور بودن موتورخانه از محیط داخلی آپارتمان توصیه می‌شود و به طور کلی می‌توان گفت شوفاز از نظر آلایندگی ضریب بسیار کمی نسبت به پکیج دارد.

رییس اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت اضافه کرد: به افرادی هم که مشکل تنفسی خاصی ندارند و از سلامت برخوردارند، چنانچه در محیط‌های بسیار کوچک (50 متر و کمتر) زندگی می‌کنند، توصیه می‌شود از پکیج استفاده نکنند؛ زیرا حجم هوا و اکسیژن محیط کم است و استفاده از پکیج موجب سوخت شدن اکسیژن فضا و پخش سریع گاز مونواکسید در محیط می‌شود و این مساله به تدریج می‌تواند منجر به بروز مشکلات تنفسی شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: