جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 خرداد 1394     
اتوبوسرانان غرب پایتخت با خط سفید آشنا شدند

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز ،معاون حمل ونقل وترافیک  منطقه 5 گفت: همایش آموزشی خط سفید با هدف آموزش انضباط ترافیکی و توجه رانندگان  اتوبوس به خطوط سفید  در غرب تهران  برگزار شد.

ولی نجاتی، معاون حمل ونقل وترافیک منطقه ، با اشاره به برگزاری همایش آموزشی خط سفید در غرب تهران اظهار کرد: پروژه خط سفید به عنوان زبان هدایت ترافیکی است به منظور کاهش ترافیک و آلودگی هوا مجموعه اقداماتی را برای ارتقا فرهنگ نظم، انضباط و قانون گرایی را به اجرا درآورد.

وی در این مراسم با اشاره به اجرای کمپین آسمان آبی و زمین پاک در منطقه5 تصریح کرد: طرح آسمان آبی، زمین پاک یکی از موضوعاتی است که مدیریت شهری آن را به منظور کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوای پایتخت دنبال می‌کند و پروژه خط سفید از جمله گام‌های اجرایی در تحقیق این رویکرد است.

​وی  با اشاره به اقدامات زیرساختی صورت گرفته افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این طرح در 29 محور سطح منطقه اجراشد.

نجاتی گفت : یکی از اقدامات اساسی در اصلاح فرهنگ ترافیک تمرکز بر آموزش‌های عمومی و تخصصی است که در طرح آسمان آبی، زمین پاک به دقت دنبال می‌شود ودر این زمینه آموزش شهروندان و رانندگان حرفه‌ای وسایل حمل و نقل عمومی در دستور  کار قرار دارد.

معاون شهردار منطقه  با اشاره به نقش رانندگان حمل ونقل عمومی  در نهادینه سازی رفتارهای صحیح ترافیکی بین شهروندان گفت: در همین راستا این وسایل نقلیه که محل حضور و سفر شهروندان هستند خود می‌توانند بار مهمی از فرهنگ و آموزش شهروندی را نیز به دوش بکشند.

لازم به ذکر است، در این همایش رانندگان با خطوط ممتد، خطوط زیگزاک، خطوط ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس، خطوط پارک، خطوط عرضی، خط عابر پیاده، خط ایست، خط توقف دوبل منطقه و خطوط شطرنجی آشنا شدند




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: