جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 خرداد 1394     
ادامه رایزنی‌های هسته‌ای امروز در وین

فارس: امروز شنبه در سومین روز دور جدید رایزنی‌های هسته‌ای در وین در راستای نگارش پیش‌نویس متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، نشست‌های کارشناسی از ساعت 9 و 30 دقیقه به وقت محلی آغاز شده است.

ششمین دور رایزنی‌های هسته‌ای در راستای نگارش پیش‌نویس برجام از روز پنجشنبه در شهر وین آغاز شد.

روز پنجشنبه این رایزنی‌ها با نشست عمومی ایران با گروه 1+5 در سطح معاونان آغاز شد که دو ساعت و بیست دقیقه به طول انجامید پس از آن معاونان وزیر خارجه ایران نشستی دو جانبه با معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده این کشور در گروه 1+5 داشتند.

عراقچی و روانچی معاونان ظریف پس از آن با نمایندگان سه کشور اروپایی در گروه 1+5 در نشستی چهارجانبه به گفت‌وگو پرداختند و پس از آن هم معاونان وزیر خارجه ایران با نماینده چین با گروه 1+5 به صورت دوجانبه رایزنی کردند.

عراقچی و روانچی همچنین عصر پنجشنبه با هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص نگارش متن پیش‌نویس برجام به رایزنی نشستند و همزمان نیز نشست‌های کارشناسی برگزار شد.

روز جمعه نیز معاونان وزیر خارجه ایران و آمریکا در حدود دو ساعت گفت‌وگو کردند و همزمان نیز نشست کارشناسی برگزار شد.

مباحث فنی و بحث تحریم‌ها از جمله مواردی است که در این گفت‌وگوها به آن پرداخته شد.

معاونان وزیر خارجه ایران روز جمعه همچنین با هلگا اشمیت در دو نوبت گفت‌وگو کردند که دور دوم این گفت‌وگوها پس از چهار ساعت در ساعت 23 به وقت محلی خاتمه یافت.

خبرنگار فارس مطلع شد که معاونان وزیر خارجه ایران امروز وین را ترک می‌کنند، اما نشست‌های کارشناسی احتمالاً تا 10 تیرماه در وین ادامه دارد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: