جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 خرداد 1394     
لزوم مشارکت شهروندان در اجرای طرح انضباط شهری

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران با اشاره به اجرای طرح انضباط شهری در منطقه 12 گفت: منطقه 12، منطقه هویتی شهر تهران است.

محمد باقر قالیباف با بیان اینکه یکی از زشتی های شهر ما این است که انضباط عمومی و انضباط شهری در آن به درستی رعایت نمی شود، عنوان کرد: البته در این مورد مقصر اول را مردم نمی دانم بلکه ما مسئولین مقصر هستیم. چرا که اجرای انضباط به بسترسازی و امکانات نیاز دارد و این ما مسئولان هستیم که باید این بستر را فراهم کنیم.

وی افزود: طبیعتاً، پس از آماده سازی امکانات توقع ما این است که شهروندان اصول انضباط را به درستی رعایت کنند تا لذت بهتری از شرایط ببرند.

شهردار تهران با اشاره به نقش بی انضباطی ها در شکل گیری چالش های موجود در سطح شهر گفت: در حال حاضر، چالش هایی که در تهران داریم مانند آلودگی هوا، بخشی از آسیب های اجتماعی و بعضی از حوادث تلخ در حوزه ایمنی شهروندان به همین بی انضباطی ها بر می گردد.

قالیباف ادامه داد: بی انضباطی در ساخت و ساز، استفاده از موتور سیکلت، پارک ناصحیح، سرعت زیاد و تفکیک نکردن زباله ها هم دیده می شود.

وی با بیان اینکه وقتی شهر آرام تر است زیبایی های آن خیلی بهتر دیده می شود، تصریح کرد: مثال روشن این موضوع ایام عید است که بار شهر یک مقدار سبک تر است. آن زمان است که مردم متوجه می شوند شهر چقدر زیباست.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: ان شاء الله دست به دست هم دهیم تا طرح انضباط شهری را به خوبی اجرا کنیم. بر همین اساس، با هماهنگی که با دوستان و کارشناسان متعدد انجام داده ایم، منطقه 12 را به عنوان پایلوت این کار قرار داده ایم.

قالیباف در ادامه به تردد روزانه بیش از یک و نیم میلیون شهروند در منطقه 12 اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح انضباط شهری در این منطقه، ساکنین، بازاریان و تمام مردمی که به منطقه 12 مراجعه می کنند به نوعی تحت آموزش قرار می گیرند.

وی با تاکید بر اینکه منطقه 12، منطقه هویتی شهر تهران است و زیبنده نیست که وضعیت این منطقه این گونه باشد، افزود: امیدوارم دست به دست دهیم و بتوانیم امسال یک اتفاق بزرگی را در منطقه 12 رقم بزنیم.

شهردار تهران ادامه داد: این اتفاق شامل نظم ترافیکی، نظم در ساخت و ساز و حفظ میراث فرهنگی است تا شرایط به گونه ای شود که مردم همچنان که برای تفریح به مناطقی چون دربند و درکه می روند، برای قدم زدن به منطقه 12 مراجعه کنند.

قالیباف در پایان بر نقش شهروندان در اجرای طرح انضباط شهری در منطقه 12 تاکید کرد و گفت: همراهی و رعایت کردن اصول انضباطی از سوی مردم زمینه ها را برای اجرای طرح فراهم می کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: