جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 خرداد 1394     
افت 30 تا 40 درصدی تولید موتور سیکلت در سال جاری

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،نایب رئیس سندیکای موتور سیکلت در خصوص آمار تولید در ماه های اخیر سال جاری اظهار داشت: آمار سال 93 در بخش تولید نشان دهنده ی افزایش 20 درصدی نسبت به سال 92 بوده است اما متاسفانه طی 2ما ابتدایی سال جاری شاهد کاهش 30 تا 40 درصدی روند تولید به نسبت مدت مشابه سال قبل هستیم.

ابوالفضل حجازی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، رکود بازار و کاهش قدرت خرید مردم را از دلایل اصلی کند شدن روند تولید موتور سیکلت دانست و افزود: تجربه ثابت کرده است که پس از یک سال تولید رو به رشد و قوی در سال بعد طبیعتاُ با افت تولید مواجه خواهیم شد.

حجازی در پاسخ به سوال خبرنگار شهرداری نیوز مبنی بر میزان کارامدی طرح تولید موتور سیکلت های برقی در کلان شهرهای کشور گفت: موتور سیکلت های برقی در پایتخت کارایی نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: نظر به وضعیت جغرافیایی شهر تهران و وجود سراشیبی های متعدد در مناطق مختلف شهر، موتور های برقی بازدهی نخواهند داشت و تنها می توانند مناطق محدودی از مرکز شهر که پستی بلندی های چندانی ندارد را پوشش دهند.

نایب رئیس سندیکای موتور سیکلت با اشاره به وضعیت شغلی قشر موتور سیکلت سوار جامعه اذعان داشت: موتور سیکلت های برقی با هر شارژ توانایی طی 60 تا 70 کیلومتر را دارا می باشند. این در صورتی است که مشاغل مربوط به موتور سیکلت مانند پیک موتوری مسلما در روز بیش از 2 برابر این میزان را طی می کنند و علاوه بر این در وجوه مختلف قدرت رقابت با موتورهای بنزینی را ندارند. به همین جهت تولید موتور سیکلت های برقی در تهران نمی تواند طرح کارامد و مقرون به صرفه ای باشد.

وی در ادامه گفت: حداکثر شیب قابل عبور برای این موتور سیکلت ها 15 درجه است و همچین وجود باتری ها و متعاقب آن بالا رفتن وزن موتور، حفظ تعادل موتور سوار را در سرعت دشوار خواهد کرد.

ابولفضل حجازی اجرای آزمایشی طرح استفاده از موتور سیکلت های برقی در شهر کیش با حمایت دولت را امری موثر در فرهنگ سازی ، صرفه جویی در مصرف انرژی و توجه به محیط زیست دانست و اظهار داشت: ایده تولید موتور سیکلت های برقی از کارخانه شتاب دو چرخ کیش در سال 86 آغاز شد و تولید این موتور سیکلت ها بازخورد مطلوبی را در این شهر به دنبال داشت. چراکه شرایط اقلیمی کیش بستری مناسب برای بهره برداری از موتور سیکلت های برقی است.  وی همچنین شهرهای قم، یزد و سایر استان های کویری را برای استفاده از این دست موتور ها مناسب دانست.

وی افزود: هم اکنون کارخانه مذکور به دلیل عدم حمایت مسئولین غیر فعال است و در سراسر کشور هیچ گونه تولیدی در این راستا وجود ندارد و تعداد محدود این موتور سیکلت ها نیز وارداتی است.

وی در پایان با بیان اینکه ایده تولید موتور سیکلت های برقی در شهر تهران کارشناسی شده نبوده است تصریح کرد: تا زمانی که بنزین به نرخ 5000 تومان نرسد موتور های برقی توجیه اقتصادی برای استفاده ندارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: