جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 خرداد 1394     
تاثیر کاهش تولید بر جریان کند نوسازی ناوگان حمل و نقل

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ، رئیس اتحادیه تعاونی های مسافربری با اشاره به افزایش قیمت خودروها گفت: افزایش قابل توجه قیمت خودروها و کاهش تولید در سال گذشته نوسازی ناوگان حمل و نقل را دچار مشکل کرده است.

احمد رضا عامری در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوزافزود: اگر هرچند سال یک بار به دلیل افزایش هزینه ها خرید اتوبوس های جدید برای رانندگان دشوار شود اهداف این حوزه تامین نخواهد شد.

وی با اشاره به کاهش تولید اتوبوس های داخلی در ماه های گذشته خاطرنشان کرد: کاهش تولید نیز می تواند دسترسی به اتوبوس ها را دچار مشکل کند ، باید در نوسازی ناوگان سطح خدمات دهی به مردم را افزایش دهیم و همچنین آسایش و امنیت جاده ای را نیز برقرار و تضمین کنیم. 

رئیس اتحادیه تعاونی های مسافربری در خصوص تخصیص بودجه برای تامین تسهیلات نوسازی ناوگان اظهار داشت : در صورت اختصاص تسهیلات در این بخش می توان در حوزه نوسازی فعالیت چشم گیری را شاهد بود در غیر این صورت با به کارگیری خودروها به تدریج کیفیت آن ها کاهش یافته و در ناوگان تعداد اتوبوس های قدیمی و فرسوده افزایش خواهد یافت.

عامری در خصوص آمارهایی از سوی وزارت راه در مورد اتوبوس های فرسوده گفت: طبق آمارهای ارائه شده درصد بسیار زیادی از اتوبوس های بین شهری کشور نسبت به سن استاندارد فرسوده تر هستند و باید تسهیلاتی را برای نوسازی ناوگان در نظر گرفت.

وی افزود : همچنین میانگین عمر ناوگان براساس استاندارد جهانی 10 سال است در حالی که عمر اتوبوس هایی که در ناوگان حمل و نقل تردد دارند حدود 13 سال است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: