جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 خرداد 1394     
ایران مغلوب قهرمان جهان شد

تسنیم: تیم ملی والیبال ایران، هفته چهارم لیگ جهانی را با شکست 3 بر یک مقابل لهستان شروع کرد.

اسلوبودان کواچ برای شروع بازی مقابل لهستان، سامان فائزی،‌ سید محمد موسوی، سعید معروف،‌ امیر غفور، فرهاد قائمی،‌ مجتبی میرزاجانپور و فرهاد ظریف (لیبرو) را به زمین فرستاد و در طرف مقابل نوواکوفسکی،‌ کورک، درزیزگا، کوبیاک، میکا، بینیک و زاتورسکی (لیبرو) بازیکنان منتخب استفان آنتیگا، سرمربی فرانسوی تیم ملی لهستان بودند.

ست نخست با سرویس ماتیوژ بینیک شروع شد و امتیاز اول به تیم ملی لهستان رسید. آخرین رویارویی دو تیم در مسابقات قهرمانی جهان سال 2014 انجام شده که تیم ملی لهستان با نتیجه 3 بر 2 موفق به شکست ایران شده بود. تماشاگران لهستانی این بازی زیبا را فراموش نکردند و با همین ذهنیت به سالن شهر «چنستوهوا» آمده بودند. نداشتن شجاعت در حمله و دفاع خوب بازیکنان لهستان،‌ امتیازات حساس این ست را به نام لهستان ثبت کرد و نتیجه ست اول 25 بر 20 به‌نفع لهستان بود.

در ست دوم، ضعف دریافت و دفاع روی تور در مقابل تیم لهستان، کار دست بازیکنان ایران داد و نتیجه ست دوم هم به‌حساب 25 ــ 22 به‌سود میزبان رقم خورد. تیم ملی ایران در پایان این ست 23 امتیاز از حمله، یک امتیاز از دفاع روی تور، 2 امتیاز از سرویس و 16 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند. تیم ملی لهستان هم  30 امتیاز از حمله، 6 امتیاز از دفاع روی تور، 3 امتیاز از سرویس و 11 امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آوردند. تا پایان این ست کوبیاک 10 امتیاز برای لهستان و امیر غفور 8 امتیاز برای ایران کسب کردند.

در  ست چهارم، حسن صنوبر، شهرام محمودی و محمدجواد معنوی‌نژاد به زمین آمدند. دو تیم در امتیاز 8 بر 5 به‌سود ایران برای وقت استراحت فنی نخست نزد مربیان خود رفتند. جریان بازی در ست سوم کاملاً متفاوت با 2 ست قبلی بود و بازیکنان ایران از همان اول تیم برتر میدان بودند. با کسب امتیاز 23 برای ایران در این ست، خیال همه راحت شد که این ست به نام ایران ثبت می‌شود اما در فاصله‌ای که شاگردان کواچ به امتیاز 24 رسیدند، تیم لهستان 7 امتیاز به دست آورد. این ست در نهایت 25 بر 21 به‌سود سرمه‌ای‌پوشان ایران به پایان رسید.

ست چهارم با برتری مجدد لهستان شروع شد. دریافت‌های خوب بازیکنان لهستان این اجازه را به پاسور این تیم ‌می‌داد که از پاس‌های متنوع در حمله استفاده کند. همین عامل برتری شاگردان آنتیگا در برابر ایران بود. سرویس‌های بدون بازگشت جواد معنوی‌نژاد و مبارزه تمام‌عیار بازیکنان ایران در امتیازات حساس بازی هم در این ست نتوانست اختلاف امتیازات ایجاد شده را جبران کند و ایران این ست را با نتیجه 27 بر 25 به حریف واگذار کرده تا هر 3 مسابقه ابتدایی خود را در لیگ جهانی با حساب 3 بر یک و بدون کسب حتی یک امتیاز به پایان برده باشد.

بازی دوم 2 تیم ایران و لهستان، ساعت 22:55 امشب (شنبه) برگزار می‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: