جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 12 خرداد 1394     
آلودگی موتورسیکلت برابر با ۷ خودرو

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران گفت: یک موتورسیکلت به اندازه هفت خودرو آلودگی ایجاد می کند.

محمد باقر قالیباف افزود: به قدری قیمت این موتورسیکلت ها ارزان است که وقتی توقیف می شوند صاحب موتور دنبال بازپس گیری آن نمی رود .

وی ادامه داد : چه کسی آنها را تولید و پلاک و مجوز به این موتورها می دهد .

شهردار تهران گفت: هنگامی که یک ماشین هیبریدی در سطح شهر تردد می‌کند چه علتی دارد که برای آن محدودیت‌ های ترافیکی اعمال شود.

قالیباف با بیان اینکه هدف از اجرای طرح ترافیک، کاهش آلودگی هوا است، افزود : خودرویی که آلودگی تولید نمی‌کند باید تردد آن نیز آسان ‌تر باشد و عوارض کم‌تری نیز پرداخت کند.

وی گفت : یک خودرو پیکان مدل 50 همان عوارضی را پرداخت می کند که آن ماشین هیبریدی می دهد در حالی که باید دید آیا صدماتی که این دو خودرو به آلودگی هوای شهر می زنند یکی است؟

قالیباف افزود : اتوبوس‌ های از رده خارج شده به عنوان سرویس‌ های ادارات فعالیت می‌کنند  مگر ما دراین خصوص قانون نداریم که حتماً داریم اما چرا در داخل شهر کسی جلوی این خودروها را نمی گیرد .

تلاشها برای کاهش آلودگی هوای تهران

وی با بیان اینکه در شهرداری تهران موضوع آلودگی هوای تهران را در دستور کار داریم، افزود : در سال 30 کیلومتر مترو احداث می کنیم که با این کار حجمی از مصرف سوخت و متعاقب آن آلودگی ها کاهش پیدا می کند.

قالیباف با اشاره به اینکه رسانه ها نیز باید به بحث محیط زیست توجه کنند، ادامه داد : حیات و سلامت فرزندان ما در خطر است.

شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه فضای سبز باید مطالعات علمی انجام شود، افزود: مهمترین نکته ای که امروز در محیط دانشگاهی باید به آن توجه کنیم ورود به موضوعات محیط زیستی و سطح عملیاتی آن است که در حوزه عملیاتی نیاز به مطالعات علمی داریم.

وی با بیان اینکه ما در چرخه معیوبی برای مبارزه با محیط زیست مواجهیم، گفت: قوانین این حوزه بایگانی می‌شود ، بودجه‌ها در مسیر دیگری قرار می‌گیرد و افرادی که باید در حوزه محیط زیست پاسخگو باشند مطالبه‌گر می‌شوند.

شهردار تهران ادامه داد : کسانی که در دهه 70 مسئولیت داشتند و فضای سبز شهر را تخریب کردند ، امروز مطالبه گر فضای سبز شده اند در حالی که باید از آنها پرسید که در دهه 70 هنگامی که مسئولیت داشتید چه کرده ‌اید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: