جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 12 خرداد 1394     
کاربرد جدید داروهای سرطان

ایسنا: پزشکان انگلیسی اعلام کردند: موش‌هایی که تحت درمان با داروهای سرطان از گروه «نوتلین»‌ها بوده‌اند، نسبت به موش‌های دیگر در فعالیت‌های حرکتی‌شان بهبودی بیشتری مشاهده شده است. این داروها که فعلا روی موش‌ها آزمایش می‌شوند ممکن است طی 10 سال آینده در انسان هم مورد بررسی قرار گیرند.

در حال حاضر هیچ روش درمانی موثر و تایید شده برای آسیب‌های نخاعی وجود ندارد. چنین آسیب‌هایی توانایی فرد در حرکت دادن برخی از اعضای بدن را مختل می‌کند. همچنین این آسیب‌ها اغلب اوقات دائمی است زیرا رشد مجدد عصب‌های نخاعی بسیار سخت است.

آزمایش انجام شده روی موش‌ها نشان داد این داروها تاثیر متقابل مجموعه‌های خاصی از پروتئین‌ها را که رشد عصب را محدود می‌کنند، متوقف می‌سازد. این داروها علاوه بر از بین بردن تومورها در موش‌هایی که دچار آسیب نخاعی بودند، امکان رشد مجدد عصب در نواحی آسیب دیده را فراهم کردند به این مفهوم که 75 درصد موش‌ها از خطر فلج شدن حفظ شده و قادر به حرکت کردن بودند.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، «سیمون دی گیووانی» از کالج سلطنتی لندن و متخصص ارشد این مطالعه گفت: اعصاب در نخاع برخلاف اعصاب در دست‌ها و پاها پس از آسیب دیدن نمی‌توانند بازتولید شوند و به همین دلیل به دنبال دلیل این تفاوت مهم هستیم. در حال حاضر مکانیزمی را شناسایی کرده‌ایم که بازتولید عصب را کنترل کرده و داروهای آزمایشی را در دست داریم که امیدواریم ما را به هدف‌مان نزدیک کنند تا بتوانیم یافته‌های خود را در نهایت در سطح بالینی و برای درمان بیماران مورد استفاده قرار دهیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: