جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 4 خرداد 1393     
رئال مادرید برای دهمین بار قهرمان اروپا شد

سرویس ورزشی «فردا»- پنجاه و نهمین دیدار فینال رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان اروپا بامداد یکشنبه با قهرمانی تیم رئال مادرید به پایان رسید. این قهرمانی در شرایطی رقم خورد که اتلتیکو موفق شده بود تا دو دقیقه به پایان بازی در وقت‌های قانونی قهرمان باشد اما سرخیو راموس کار را به وقت‌های اضافه کشاند.

به گزارش مهر، دیدار فینال این دوره از مسابقات از ساعت 23:15 روز شنبه در ورزشگاه استادیو دالوژ بین تیم های اتلتیکو مادرید و رئال مادرید آغاز شد و بامداد روز یکشنبه با پیروزی چهار بر یک  رئال و کسب دهمین قهرمانی این تیم به پایان رسید.

شروع این دیدار خیلی پرهیجان نبود و دو تیم بدون آنکه موقعیت خطرناکی را روی دروازه یکدیگر خلق کنند بازی را دنبال کردند و تا دقیقه 20 هم موقعیت خطرناکی را روی دروازه ها خلق نکردند. با این حال اتلتیکویی ها کمی بیشتر از رئال صاحب توپ و میدان بودند.

ضمن اینکه اتلتیکومادرید از دقیقه 9 مجبور به تعویض دیه گو کاستا شد. این بازیکن که با تلاش مسئولان آتلتیکو مادرید به بازی رسیده بود تنها 9 دقیقه در زمین دوام آورد. وی جای خود را به آدریان داد.

در 10 دقیقه سوم این دیدار بازهم این اتلتیکو بود که تلاش می کرد خود را به دروازه رئال نزدیک تر کند. در این میان مدافعان رئال تلاش کردند با کار متمرکز و کم اشتباه اجازه بازشدن دروازه خود را ندهند. رئال هم در این دقایق چشم به ضدحملات و سرعت بالای رونالدو داشت که تا حدودی از روزهای اوجش فاصله داشت و مصدومیت قبلی روی عملکردش تاثیرگذاشته بود.

در دقیقه 31 چیزی نمانده بود گرث بیل از روی اشتباه مدافعان اتلتیکو به گل برسد اما این فرصت را به راحتی از دست داد.

در دقیقه 36 دیه‌گو گودین از روی اشتباه سامی خدیرا و ایکر کاسیاس موفق شد دروازه رئال را باز کند.

نیمه دوم را رئالی ها با بازی تهاجمی آغاز کردند. کریستیانو رونالدو در دقیقه 53 نزدیک بود از روی ضربه کاشته دروازه اتلتیکو را باز کند اما تیبات کورتوا مانع فرو ریختن دروازه شد. حضور مارسلو و ایسکو به جای فابیو کوئنترائو و خدیرا از میل رئال به بازی تهاجمی خبر می داد.

از دقیقه 60 تیم اتلتیکو از زیر فشار رئال خارج شد و چندین موقعیت گلزنی خلق کرد هرچند که هیچکدام از آنها جدی نبودند.

در دقیقه 77 هواداران رئال نیم خیز شدند. در این دقیقه گرث بیل در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما توپ را با بی دقتی به خارج زد.

در دقیقه 84 رئال باز هم در آستانه گلزنی قرار داشت اما کورتوا توپ را مهار کرد. رئالی ها در ادامه هر چه کردند نتوانستند به دروازه اتلتیکو برسند تا اینکه کار به وقت های تلف شده رسید.

در وقت های تلف شده، یاران دیه گو سیمئونه می توانستند با کمتر از 100 ثانیه مقاومت، دومین قهرمانی خود پس از قهرمانی هفته گذشته در رقابتهای لالیگا را جشن بگیرند اما سرخیو راموس از روی یک ارسال کرنر با ضربه سر دروازه تیم همشهری را باز کرد تا کار به وقت های اضافی کشیده شود.

وقت های اضافی در نیمه نخست با برتری رئالی ها همراه بود اما مالکیت توپ سفیدپوشان منجر به گلزنی آنها نشد. البته در این نیمه خستگی بازیکنان دو تیم بیش از هر چیزی مشهود بود.

در نیمه دوم باز هم این رئال بود که برای باز کردن دروازه حریف اشتیاق بیشتری از خود نشان داد. در دقیقه 110 سرانجام مردان کارلو آنچلوتی مزد برتری خود را گرفتند و دروازه آتلتیکو روی فرار دیدنی آنخل دی ماریا و ضربه سر گرث بیل باز شد. اتلتیکو سه دقیقه بعد می توانست بازی را به تساوی بکشد اما توپ را به خارج زد  تا آه از نهاد هواداران این تیم به هوا برخیزد.

در فاصله سه دقیقه به پایان بازی، مارسلو گل سوم رئال را وارد دروازه تیم همشهری کرد و کار را تمام کرد. کریستیانو رونالدو در آخرین دقیقه بازی از سوی گودین در محوطه جریمه سرنگون شد و داور خطای پنالتی اعلام کرد. ضربه خطا را خود رونالدو به گل تبدیل کرد.

قهرمانی‌های رئال مادرید:
1955-56
1956-57
1957-58
1958-59
1959-60
1965-66
1997-98
1999-2000
2001-02
2013-14

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: