جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 11 خرداد 1394     
پیشنهادی برای حفظ سهمیه سوخت خودروها

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز،عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت : دولت در شرایط کنونی یا باید سهمیه ای برای خودروهای حمل و نقل عمومی و تاکسی ها اختصاص دهد و یا در این جریان با حفظ سهمیه ها نسبت به افزایش قیمت بنزین آزاد اقدام می نمود.

عبدالکریم جمیری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با انتقاد از حذف یکباره سهمیه ها و افزایش قیمت بنزین افزود : مسلما این اقدام یکباره دولت در تک نرخی شدن قیمت بنزین در افزایش تورم در کشور تاثیر گذاشته و متاسفانه اثر جدی تر آن بر روی زندگی اقشار کم درآمدها خواهد بود.

وی اظهار داشت : چرا دولت باید پیش از هر گونه اعلام و اطلاع رسانی کند به یکباره سهمیه سوخت خودروها را قطع و افزایش قیمت را اعمال کند مسلما دولت می توانست در این جریان شفاف تر برخورد نماید.

وی تاکید کرد : به هر میزان دولت با مردم صادقانه تر برخورد کند مسلما می تواند نتیجه بهتری را کسب کند.

نماینده  بوشهر در خانه ملت  با اشاره به اینکه دولت باید تفاوتی بین افراد پر درآمد  کم درآمد قائل شود تصریح کرد : اصلا صحیح نیست که دولت کمبود درآمد خود را به نوعی از همه  مردم جبران کند و بهترین کار این بود که دولت این کمبود درآمد را از یارانه ها  و با عدم پرداخت به افراد پر درآمد جبران می نمود.

جمیری افزود : البته تک نرخی شدن به به جهت اینکه که همه از یک نرخ بنزین استفاده می کنند تبعا نتیجه مثبتی دارد اما قطعا کار درست تر این بود که بین افراد پردرآمد و کم درآمد تفاوت قائل شویم و به این نحو کسری منابع دولت تامین شود.

وی اظهار داشت : تک نرخی نمودن بنزین هرچند اقدام عاقلانه ای است اما باید در این خصوص و به منظور حمایت از کم درامدها با تدبیر بیشتری صورت می گرفت البته این اقدام در حوزه سیاست گذاری دولت است و نیازی به قانون نداشته و این دولت است که باید بهترین سیاست گذاری را داشته باشد.

وی گفت : البته این تصمیم دولت در تک نرخی نمودن بنزین تاکنون در کمیسیون انرژی مورد بررسی قرار نگرفته است هر چند این اقدام از مسئولیت ها و سیاست های دولت است اما قطعا مجلس و کمیسیون انرژی نیز نسبت به این تصمیم نظراتی دارد که در جلسات آتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: