جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 10 خرداد 1394     
تصمیمات خلق الساعه ای که بازار خودرو را دچار ضرر و زیان خواهد کرد

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت :  طبق فرمول های روز دنیا افزایش قیمت بنزین و سایر حامل های انرژی تبعا تاثیر منفی بر صنعت خودرو داشته اما مسلما این تاثیر مقطعی خواهد بود.

سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، افزود :  البته هر  چه  که به سمت جلوتر حرکت کنیم  این تاثیر کمتر خواهد شد منتهی انتظار می رود با توجه به وضعیتی که بوجود آمده بازار خودرو تا حدودی دچار رکود شود هر چند در این شرایط به نظر می رسد خودروهای کم مصرف از اوضاع بهتری برخوردار باشند.

وی تاکید کرد : البته با تک نرخی شدن بنزین و افزایش قیمت در این حوزه ، بازار خودروهای کم مصرف و گازسوز با رونق بیشتری مواجه شده و پیش بینی می شود بازار بهتری در این بخش شاهد باشیم.

وی همچنین با توجه به تصمیم اخیر دولت در افزایش قیمت حامل های انرژی ، اظهار داشت : مسلما این گونه تصمیمات خلق الساعه و یکباره ، به مانند شوکی بر بازار خودرو بوده و آثار منفی را بر صنایع مختلف مثل صنعت خودرو داشته و بازار را دچار ضرر و زیان خواهد کرد.

وی در ادامه به موضوع مرجع نهایی قیمت گذاری خودرو پرداخت و گفت : در این ارتباط کمیسیون صنایع مجلس تعیین کننده نیست و صرفا تصمیمی گیرنده شورای اقتصاد است در قانون تعیین شده اگر خودرو کالای انحصاری محسوب شود تبعا شورای  رقابت باید تعیین کننده قیمت باشد اما اگر کالای رقابتی باشد باید  در بازار و در حاشیه بازار قیمت تعیین شود.

نماینده بیجار در خانه ملت افزود : به نظر می رسد در برخی از کلاس و رنج خودروها به دلیل حضور شرکتهای خودروساز چینی، فضای صنعت خودرو رقابتی است تبعا در فضای  رقابتی هم باید بازار تعیین کننده قیمت خودرو باشد.

بیاتیان در ادامه به تغییرات مدیریتی در صنعت خودرو اشاره کرد و گفت :  تغییرات مدیریتی در اختیار هیات های مدیره شرکتهای خودروساز است و آنها تصمیم می گیرنده هستند که چه کسی در چه جایگاهی باشد اما امیدوارم هر تصمیمی که گرفته می شود این تغییرات جهت گیری سیاسی نداشته و با اهداف سیاسی صورت نگیرد و صرفا در حوزه تخصصی و در راستای ارتقاء کیفیت خودروها باشد .

وی افزود : در صورتی که هر گونه تصمیمات در جهت  تغییرات مدیریتی بر این اساس باشد به نظر می رسد کمترین تاثیر منفی را خواهد داشت اما اگر دخالت های سیاسی صورت گیرد به نظر می رسد خیلی به نفع فضای صنعت خودرو ایران نخواهد بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: