جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 9 خرداد 1394     
شورای رقابت به دنبال بهانه ای برای شانه خالی کردن از قیمت گذاری خودرو است

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز،  عضو ناظر شورای رقابت گفت : تا زمان تعیین تکلیف انحصاری بودن یا نبودن خودرو، قیمت گذاری خودرو با مولفه‌های اعلام شده از وظایف شورای رقابت است.

نادر قاضی پور در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، افزود : شورای رقابت موظف است بر اساس قانون، قیمت خودروهای داخلی را با شاخص‌ها و پارامترهای اعلام شده تعیین کند.

وی تصریح کرد : شورای رقابت پیش از این اعلام کرده بود با توجه به انحصاری بودن تولید خودرو در ایران باید قیمت گذاری شود و تاکنون قانونی مبنی بر عدم انحصاری بدون خودرو ارائه نشده بنابراین همچنان قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اعلام رئیس شورای رقابت مبنی بر استعلام از مجلس در خصوص قیمت گذاری خودرو ، تاکید کرد : رئیس شورای رقابت تنها یک رای دارد و در این ارتباط نظر سایر اعضاء نیز مهم است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورا اسلامی اظهار داشت :  هر چند در این راستا نامه ای ارسال شده  مبنی بر اینکه خودرو خارج از انحصار است  اما قانونی است که مطرح می کند که خودرو خارج از انحصار است اصل 44 قانون اساسی را فسخ نمی کند بدین معنی که در این جریان از شورای رقابت در خصوص قیمت گذاری خودرو سلب مسئولیت نمی شود.

قاضی پور افزود : به نظر می رسد شورای رقابت با این بهانه در نظر دارد  تا از وظیفه قیمت گذاری خودرو شانه خالی کند.

وی گفت : اینکه شورای اقتصاد و یا شورای رقایت کدامیک مسئولیت قیمت گذاری خودرو را داشته باشند  مستلزم بررسی بیشتر است در حالی که  تاکنون این موضوع در مجلس مورد بررسی قرار نگرفته و هر گونه پیش بینی در خصوص آن نیز صحیح نخواهد بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: