جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 خرداد 1393     
ایران صادرکننده بنزین هواپیما شد

مهر: سعید محجوبی درباره آخرین وضعیت تولید انواع سوخت و بنزین هواپیماهای مختلف در کشور، گفت: با بهره برداری از طرح های جدید پالایشگاهی در پالایشگاه آبادان، شازند اراک و لاوان ظرفیت تولید انواع سوخت هواپیماها و بالگردها با کاربری مختلف در کشور ایجاد شده است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به تولید بنزین و سوخت مورد نیاز انواع هواپیماهای مسارفربری و باری در کشور، تصریح کرد: سوخت تولید و عرضه شده در مراکز سوخت گیری هوایی داخل کشو کامل مطابق با استانداردهای بین المللی به ویزه سازمان یاتا است.

این مقام مسئول با اشاره به سوخت گیری انواع هواپیماهای خارجی در فرودگاه‌های کشور، اظهار داشت: از این رو در شرایط فعلی کیفیت و استاندارد سوخت تحویلی به هواپیماها هیچگونه مغایرتی با بالاترین استانداردهای جهانی ندارد.

محجوبی همچنین از خودکفایی کشور در تولید انواع سوخت هواپیماهای آموزشی، کوچک و سم پاشی خبر داد و افزود: علاوه بر این امکان تولید سوخت انواع هواپیما و بالگردهای نظامی هم در داخل کشور وجود دارد.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه هم اکنون ایران از ظرفیت مازاد برای تولید و صادرات انواع سوخت هواپیماها با استاندارد جهانی برخوردار است، خاطرنشان کرد: امسال با انجام بازاریابی امکان صادرات انواع سوخت هواپیما فراهم می‌شود.

به گزارش مهر، با بهره برداری از مرحله دوم فاز سوم طرح توسعه و نوسازی پالایشگاه نفت آبادان، پس از حضور ایران در جمع کشورهای صادرکننده سوخت جت و هواپیماهای مسافربری، امکان خودکفایی در تامین بنزین هلی‌کوپتر و انواع هواپیماهای آموزشی و کشاورزی هم فراهم شده است.
 
در شرایط فعلی ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان بنزین انواع هواپیماهای مسافربری، باربری و سوخت جت است که با بهره برداری از فاز سوم طرح توسعه پالایشگاه نفت آبادان امکان تولید بنزین انواع هلی کوپتر و برخی از هواپیماهای کوچک آموزشی و کشاورزی فراهم شده به طوری‌که تولید بنزین "هلی‌کوپتر" جز محصولات فرعی این پروژه نفتی است.
 
در حال حاضر بیش از 100 شرکت هوایی داخلی و خارجی، بنزین مورد نیاز خود را از مراکز سوختگیری هواپیمایی ایران تامین می کنند.

بر اساس آمارهای شرکت ملی پالایش و پخش نفتی هم اکنون میزان سوخت رسانی به هواپیماها در تهران (با احتساب پرواز هواپیماها در فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و فرودگاه پیام ) ٢٠٠ مورد و در کل کشور  ٤٠٠ مورد است.

علاوه بر این هم اکنون در کنار عرضه ATK، سوخت مورد نیاز هواپیماها و بالگردهای نظامی و انتظامی  ٤JP، بنزین ١٠٠ LL مورد نیاز هواپیماهای پیستونی (احتراق داخل) و سوخت مورد نیاز هواپیمای VH هم در داخل کشور تولید و عرضه می‌شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: