جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 7 خرداد 1394     
شورای رقابت، حق ورود به قمیت گذاری خودرو را ندارد

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، شورای رقابت فقط باید سیاستگذاری و نظارت کند و حق ورود به قمیت گذاری خودرو را ندارد و باید تلاش کند بازار شرایط انحصاری پیدا نکند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود : سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در این باره مسئولیت دارد و بودجه زیادی هم برای اجرای وظایف خود دریافت می کند.

بهروز نعمتی گفت: با رویکردی که وزیر صنعت،‌معدن و تجارت دارد باید قیمت ها را ساماندهی کنیم و توسعه کیفیت خودرو هم مدنظر باشد.

نعمتی تصریح کرد: صنعت خودرو با تعامل خارجی به جایگاه واقعی می رسد و باید بخش های خصوصی بیشتر فعال شوند و نباید به سمت افزایش قیمت خودرو بروند.

وی از خودروسازان خواست همه هزینه ها را به بازار و مردم تحمیل نکنند بلکه باید توسعه مدیریتی و اصلاح ساختار و حذف هزینه های سربار را هم مد نظر قرار دهند و با رشد بهره وری منابع برای حفظ بازار تلاش کنند.

نماینده مجلس گفت : همزمان تنوع محصولات هم باید بیشتر شود و نمی توان با خودروهای چینی به این توان رسید چون هم اکنون نیز توان صنعت خودرو کشور از خودروهای چینی بالاست.

وی افزود : باید هزینه های تمام شده تولید نیز کنترل شود و نباید همه هزینه ها را به مردم تحمیل کنند.

نعمتی اظهار داشت : صنعت خودروسازی همچنین باید از شکل خصوصی - دولتی، خارج شود و حمایت های دولت هم از صنعت خودروسازی هوشمندانه و هدفمند باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: