جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 7 خرداد 1394     
قیمت جهانی طلا کاهش یافت

تسنیم: قیمت طلا پس از کاهش نزدیک به دو درصدی در جلسه گذشته امروز نیز با ۳ دلار کاهش به ۱۱۸۶ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش رویترز، پس از کاهش نزدیک به دو درصدی قیمت طلا در جلسه گذشته که ناشی از انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا بود، قیمت فلز زرد امروز در نزدیکی پایین ترین رقم 2 هفته گذشته باقی ماند.

افزایش ارزش دلار آمریکا نیز یکی دیگر از عوامل کاهش قیمت طلا بود.
براساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 3 دلار کاهش به 1186 دلار در هر اونس رسید. قیمت فلز زرد دیروز تا 1185 دلار و 35 سنت پایین آمد که کمترین رقم از 12 می تاکنون بود.

میزان طرح های سرمایه گذاری در بخش های مختلف تجاری آمریکا در ماه آوریل برای دومین ماه متوالی افزایش یافت و اعتماد مصرف کننده نیز در این ماه رشد داشت. این آمارها نشانه هایی از رشد اقتصاد آمریکاست که پس از سپری شدن یک دوره سه ماهه ضعیف نمایان می شود. میزان خرید خانه های جدید در آمریکا نیز در ماه گذشته رشد داشت.

آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا در راستای سخنان اخیر جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا است که گفته بود بانک مرکزی آمریکا احتمالا اواخر امسال نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

اظهارات یلن موجب افزایش ارزش دلار در برابر ین به بالاترین رقم در 8 سال گذشته شد. ارزش دلار در برابر یورو نیز افزایش یافت. این رشد ارزش دلار، موجب شد که قیمت کالاهایی مانند طلا که به ارز آمریکا ارزش گذاری می شوند، برای دارندگان سایر ارزها بالا برود.
استنلی فیشر، معاون اول فدرال رزرو آمریکا گفت، افزایش نرخ بهره در آمریکا ممکن است موجب بروز کشمکش و شکنندگی در بازارهای مالی دنیا شود.

یک مقام ارشد بانک مرکزی یکی از کشورها گفت، روسیه در حال افزایش دارایی های طلای خود است، زیرا طلا دارایی ای است که از ریسک های حقوقی و سیاسی در امان است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: