جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 6 خرداد 1394     
چرا آقای برانکو؟

خیلی از هواداران و کارشناسان حضور پرسپولیس بی­‌مهره در این مرحله را نیز معجزه می‌­دانند. البته پربیراه هم نمی­گویند، نگاهی به لیست پرسپولیس و علی­‌الخصوص نیمکت این تیم در هر بازی، اوضاع اسف­بار پرهوادارترین تیم آسیا را به‌­خوبی به تصویر می­کشد. این روزها، پوشیدن پیراهن سرخ پرسپولیس دیگر آرزویی دست‌­نیافتنی نیست!
 
با این وجود، می‌­گویند زندگی دست خوب آوردن نیست، دست بد را خوب بازی کردن است! سوالی که ذهن­‌ها را درگیر کرده این است که آیا پروفسور از همین داشته‌­هایش نهایت استفاده را برده است؟ برای پاسخ، نگاهی به بازی و سپس نیمکت پرسپولیس بیندازیم:
 
پرسپولیس تا دقیقه ۲۹ برنده میدان بود، از دقیقه ۲۹ تا ۵۷ با حریف خود برابر بود و پس از آن دقیقه، تا پایان بازی بازنده دیدار بود. در این دقایق، در این بالا و پایین شدن­‌های بازی برای پرسپولیس، ترکیب این تیم تغییری نکرد. فقط در دقیقه ۸۸ تغییری در ترکیب ایجاد شد که با چشمان بسته می­شد فهمید نوش­دارو پس از مرگ سهراب است.
 
علی علیپور جوان و سریع را نمی­شد کمی زودتر به کار گرفت؟ وقتی پرسپولیس ۳۸ دقیقه بازنده میدان بود، حمله می­کرد و به در بسته می­زد، وقتی طارمی در محوطه جریمه در چنگال مدافعان عرب تنها بود، وقتی خستگی را می‌­شد به وضوح در ساق­‌های نوروزی دید، گلزن دربی نمی‌­توانست زودتر از این حرف­ها برای گره­‌گشایی به میدان بیاید؟
 
برانکو چندین بار گفته که کمندانی را برای فصل بعد میخواهد، گفته که به او اعتقاد دارد. در بازی رفت ۱۰ دقیقه به او بازی رسید و در حد زمانی که گرفت، پاسخ خوبی داد. حال این بازیکن جوان که برای عرب‌­ها هم بسیار ناشناخته بود نمی­توانست برگ برنده پرسپولیس باشد؟ نمی­شد با ورود کمندانی، شلهوب و العبید را سردرگم کرد که نوراللهی را بگیرند یا کمندانی را؟
 
بنگر چرا میخکوب نیمکت شده؟ اگر مصدوم است، چرا در لیست قرار دارد؟ و اگر نیست، چرا یکی از معدود باتجربه­‌های تیم در حساس­‌ترین بازی فصل پرسپولیس به کار گرفته نمی‌­شود؟ حتی اگر بازیکن ۹۰ دقیقه هم نیست، نمی­شد در دقایق آخر که برنامه خاصی در حمله‌­های پرسپولیس دیده نمی‌­شد، به قدرت سرزنی بنگر روی سانترهای نوروزی و علی­عسگر امید بست؟
 
سوال­‌هایی از این دست، بعد از هر باختی گریبان هواداران را می­‌گیرد و معمولا، می‌­پیوندد به دیگر سوالات بی‌­جواب قبلی! این سوالات هم امروز و فردا تمام می‌­شوند، و فقط می‌­ماند حسرتی در قلب هواداران پرسپولیس، که حداقل دوسال برای آسیای بعدی باید صبر کنند.

منبع: بانک ورزش




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: