جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 6 خرداد 1394     
سناتورهای آمریکایی:بلاتر را برکنار کنید!

مهر: جمعی از سناتورهای آمریکایی در آستانه برگزاری انتخابات «فیفا»، ریاست کسی را خواستار شدند که مخالف برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه باشد.

به گزارش اسپوتنیک، برخی از سناتورهای پیشکسوت آمریکایی که از بین آنها می توان به «جان مک کین» رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا، اشاره کرد با صدور بیانیه مطبوعاتی ادامه ریاست «سب بلاتر» بر فداسیون بین المللی فوتبال (فیفا) را محکوم کردند.  

انتخاب رئیس آتی فیفا دو روز دیگر برابر با ۲۹ ام ماه میلادی می در شهر زوریخ کشور آلمان برگزار می شود و در صورت پیروزی، بلاتر برای پنجمین دور متوالی بر مسند ریاست تکیه خواهد زد.

انتقاد سناتورهای آمریکایی از بابت اعلام رضایت بلاتر برای برگزاری «جام جهانی ۲۰۱۸ » در روسیه است. آنها در این بیانیه مطبوعاتی اعلام کردند: ما به شدت خواهان انتخاب رئیسی برای فیفا هستیم که در جهت مخالفت با میزبانی جام جهانی فوتبال از سوی  دولت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، عمل کند.

این سیاستمدران آمریکایی مدعی هستند که منابع مالی حاصل از میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸، به مسکو فرصت فرار از زیر بار تحریم های اعمال شده از سوی واشنگتن و اتحادیه اروپا را می دهد. این تحریم ها به اتهام دخالت روسیه در بحران اوکراین بر دولت مسکو تحمیل شده است.

بلاتر پیشتر گفته بود: سیاستمدارانی که از میزبانی روسیه ناراضی هستند می توانند از شرکت در جام جهانی خودداری کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: