جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 5 خرداد 1394     
ظریف با همتای عمانی خود دیدار کرد

تسنیم: محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان که برای دیداری یک روزه به مسقط سفر کرده است با یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان دیدار کرد. بن علوی در این دیدار از نقش فعال ایران در منطقه تقدیر و تاکید کرد که این نقش همواره مثبت و در جهت حل و فصل ناقشات منطقه بوده است.

وی امضای موافقنامه دریایی میان دو کشور را زمینه سازی مناسب برای ارتقای مناسبات اقتصادی توصیف کرد.

وزیر خارجه عمان همچنین گفت: روابط صمیمانه میان دو کشور می تواند در تمامی ابعاد گسترش یابد.

وی درباره اوضاع نابسامان مردم یمن در سایه حملات علیه این کشور گفت: در خصوص کمک های انساندوستانه به یمن نیز ما نیز نگرانی و دغدغه داریم و امیدواریم راه های مناسب‌تری برای کک رسانی و امداد فراهم شود.

ظریف نیز در این دیدار با اشاره امضای موافقتنامه تعیین مرز دریایی عمان و ایران که امروز صورت گرفت، گفت: اقدام امروز دو کشور برای امضای این موافقتنامه فصل مهمی در روابط دو کشور گشود و از ارتقای مناسبات با عمان در تمامی زمینه ها استقبال می کنیم. وی با تقدیر از نقش مثبت عمان در منطقه و جهان افزود این نقش نزد ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

ظریف وضعیت تحولات منطقه را خطیر دانست و گفت سایر کشورهای منطقه باید تلاش کنند تا ثبات و امنیت به منطقه بازگردد.

وزیر خارجه کشورمان افزود: عمان با توجه به سوابق موثر و مفید خود می تواند در این زمنیه نقش موثری ایفا کند.

وی همچنین نسبت به ادامه حملات هوایی به یمن و خسارتهای جبران ناپذیر به این کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: باید به دنبال راه حل های جدید و تلاش های موثرتری برای برقراری آتش بس دائمی و ارسال فوری کمک های انسانی به یمن باشیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: