جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 خرداد 1393     
قالیباف:
بیمارستانهای دولتی تهران تا پایان سال به مهمانسرا مجهز می‌شوند.

 شهردار تهران ساخت مهمانسرا برای بیمارستان‌های دولتی شهر تهران را از جمله توافقات نشست مشترک با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواند و گفت: این اقدام از کارهای ضربتی ما است و امیدواریم تا پایان سال جاری بیمارستان دولتی نباشد که بیمار خارج از تهران را پذیرش می کند اما مشکل تامین جا برای همراهان داشته باشد.

به گزارش شهرداری نیوز، محمد باقر قالیباف روز گذشته در حاشیه نشست صمیمانه با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی سخنانی در جمع خبرنگاران ابراز کرد: همیشه یکی از چالش‌های جدی کلانشهرها در کشور ما نبود یک مدیریت یکپارچه شهری است، البته قانون‌های متعددی در این زمینه نوشته شد تا این اتفاق بیفتد اما امروز این اتفاق رخ نداده است. این در حالی است که همه ما همیشه دوست داشتیم که این اتفاق بیفتد.

وی افزود: پیش از این تصمیمات و قوانینی به تصویب رسیده بود اما این قوانین بر روی زمین مانده بودند و اجرا نمی‌شدند. با توافقی که در این جلسه با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و روسای دانشگاه‌ها صورت گرفت، قرار شد با همکاری یکدیگر ساماندهی خوبی را در مراکز درمانی شهر تهران انجام دهیم.

شهردار تهران در ادامه بر ضرورت توزیع نرمال بیمارستان‌ها در شهر تهران تاکید و کرد و گفت: امروز شرق تهران از مناطق محروم درمانی شهر تهران و غرب شهر از مناطق برخوردار به شمار می‌رود. علاوه بر این بخشی از بیمارستان‌ها مشکلات فنی دارند و بعضی از آنها از جهت ساختمانی باید نوسازی و بازسازی شوند. طبیعتا مشکلاتی از این قبیل وجود دارد که همکاری خوب میان شهرداری تهران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌تواند بخش قابل توجهی از این مشکلات را حل و فصل کند.

قالیباف به تصمیمات اتخاذ شده در نشست صمیمانه امروز اشاره و اظهار کرد: در این جلسه مشترک برای مراکز درمانی، خوابگاه‌های دانشجویی و همراهان بیماران تصمیمات خوبی گرفته شد و امیدوارم مردم ما با اجرایی شدن این تصمیمات، آثار آن را از یک سال آینده در شهر تهران شاهد باشند.

وی ادامه داد: مراکز نظامی یکی از دغدغه‌هایی بود که در شهر تهران با آن روبرو بودیم. همیشه بر ضرورت جابه جایی مراکز نظامی و استفاده درست از آنها تاکید می‌شد اما شما مشاهده می‌کنید که در طول شش هفت سال گذشته این کار به طور کامل در تهران اتفاق افتاد. این ساماندهی در حوزه بیمارستانهای شهر نیز اتفاق خواهد افتاد و این یکی از تصمیمات خوبی بود که در جلسه با حضور وزیر بهداشت و روسای دانشگاه‌های پزشکی گرفته شد.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: البته قبلا همکاری خوبی بین شهرداری تهران و مجموعه بیمارستان‌های دولتی در تهران وجود داشته است. یکی از مشکلات موجود این است که مردم محروم از نقاط مختلف کشور که توان مالی کمتری دارند به تهران می‌آیند و این افراد بیماران خود را در بیمارستان مستقر می کنند، اما در بسیاری از اوقات وقتی به عنوان شهردار تهران از مقابل بیمارستان‌ها عبور می‌کردم، شهروندانی را مشاهده می‌کردم که در کنار بیمارستان‌ها و داخل چادر، روزها و شب‌ها را سپری می‌کنند؛ این موضوع با وجود همه نگرانی است که آنها نسبت به بیمار خود دارند، برای آنها مشکل مضاعفی ایجاد می‌کند.

قالیباف ادامه داد: در این راستا ما بخشی از مهمانسراها را برای همراهان بیماران پیش بینی کرده بودیم، اما در این جلسه مشترک تصمیم گیری شد تا در بیمارستان‌های بزرگ که بیشترین پذیرش را دارند، حتما شهرداری با کمک خیران محل خوابگاه‌ها و استراحتگاه‌هایی را ایجاد کند. البته مقرر شد اداره این خوابگاه‌ها را نیز مردم و موسسات خیریه انجام دهند و ساخت آن از سوی شهرداری و خیران دنبال شود. علاوه بر این زمین این مهمانسراها را نیز وزارت بهداشت و درمان در اختیار بگذارد.

شهردار تهران تاکید کرد: این اقدام از کارهای ضربتی ما است و امیدواریم تا پایان سال جاری بیمارستان دولتی نباشد که بیمار خارج از تهران را پذیرش می‌کند و مشکل تامین جا برای همراهان داشته باشد. ما حتما خودمان را مکلف می‌کنیم تا پایان سال این کار را انجام دهیم.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر زمینه همکاری بین شهرداری تهران و وزارت بهداشت در موضوع خانه‌های سلامت شهر تهران، تصریح کرد: امروز بحث ما بحث درمان بود. در زمینه بهداشت نیز یکی از کارهای خوبی که دکتر هاشمی انجام دادند این بود که حدود 4 ، 5 ماه قبل توافقنامه مفصلی بین شهرداری تهران و وزارت بهداشت نوشته شد. بنابراین در بخش بهداشت همکاری کامل وجود دارد. به گونه ای که می توان گفت بهترین هماهنگی برای بحث بهداشت بین حوزه سلامت شهرداری تهران و وزارتخانه وجود دارد و آثار مثبت آن را نیز امروز در شهر شاهد هستیم.

محمدباقر قالیباف همچنین در پایان گفت: طبیعتا من و وزیر بهداشت هر دو از نیروهای جهادی هستیم که با فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ انقلاب مانوسیم. یک بحث نیز این است که ارادات ما نسبت به ایشان از قدیم بوده و هست و این موضوعات حتما موثر است.

وی ادامه داد: البته واقعا این همراهی و همکاری با بقیه وزارتخانه ها نیز وجود دارد و ما این همکاری را نیز جزو وظایف خود می دانیم. امروز ارتباط شهرداری تهران با وزارتخانه بهداشت و درمان ارتباط بسیار روان و خوبی است. وظیفه ما است که در خدمت آن ها باشیم و طبیعتا آن ها نیز این همکاری را دارند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: