جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 4 خرداد 1394     
فرزند رضا گیلانی در اسارت القاعده

فارس: نخست‌وزیر سابق پاکستان گفت: فرزندم چند بار توسط گروه‌های شبه‌نظامی فروخته شده و در اسارت القاعده به سر می‌برد.

به گزارش دیلی پاکستان «سیدیوسف رضا گیلانی» نخست وزیر سابق پاکستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در اسلام‌آباد اظهار داشت: فرزندم «علی حیدر گیلانی» در حال حاضر در اسارت «القاعده» به سر می‌برد.

وی افزود: فرزندش بعد از ربوده شدن توسط گروه‌های مختلف فروخته شده تا سرانجام به دست القاعده افتاده است.

گیلانی تأکید کرد: دولت افغانستان در تلاش است علی‌حیدر‌گیلانی را آزاد کند و دولت پاکستان نیز در این زمینه وارد عمل شده بنابراین به زودی وی آزاد خواهد شد.

روز گذشته گیلانی نخست وزیر سابق پاکستان سرانجام 2 سال بعد از ربوده شدن پسرش توانست روز گذشته با وی ارتباط تلفنی برقرار کند.

در همین حال، «شاه محمود قریشی» عضو ارشد «حزب تحریک انصاف» نیز که در محل حضور داشت با علی حیدر گیلانی ارتباط تلفنی برقرار کرده و احوال وی را جویا شده است.

گفتنی است، پلیس در گزارشی اعلام کرده بود که علی‌حیدر‌گیلانی و «شهباز تأثیر» فرزند سلمان‌ تأثیر فرماندار سابق ایالت پنجاب بعد از ربوده شدن به افغانستان انتقال یافته‌اند.

چندی پیش، یوسف‌رضا گیلانی به همراه هیئت سیاسی پاکستان به افغانستان سفر کرد و از مقامات این کشور خواست برای آزادی فرزندش و شهباز تأثیر با وی همکاری کنند.

سرانجام علی حیدر‌گیلانی با استفاده از یک سیم‌کارت مربوط به افغانستان از طریق اس ام اس با «جاوید صدیقی» عضو سابق مجلس ایالتی پنجاب و عضو حزب مردم ارتباط برقرار کرده و از وی خواست به پدرش اطلاع دهد با این شماره تلفن همراه ارتباط برقرار کند.

این گزارش می‌افزاید: سید یوسف رضا گیلانی برای آزادی فرزندش با «مولانا‌ سمیع الحق» (معروف به پدر معنوی طالبان) مدیر مدرسه دینی «اکوره ختک» نیز ارتباط برقرار کرده بود.

علی حیدر گیلانی فرزند سید یوسف رضا گیلانی در می سال 2013 نزدیک دفتر حزب مردم ربوده شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: