جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 4 خرداد 1394     
پیشرفت ۸۰ درصدی اجرای فاز نخست پروژه خط سفید

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه ۲۱ از آماده سازی و رفع نواقص ترافیکی در ۲۷ معبر اصلی این منطقه، در راستای اجرای پروژه خط سفید خبر داد .

 دکتر جمال بافرانی با بیان اینکه فعالیت کمپین "آسمان آبی و زمین پاک" در سال جدید نیز همچنان ادامه دارد، گفت: طرح نمادسازی خط سفید با هدف کاهش ترافیک و آلودگی هوا طراحی شده و برای اجرای این طرح، زیرساخت‌های لازم در ۲۷ معبر منطقه ۲۱ ایجاد شده است.

وی به اهمیت طرح خط سفید اشاره کرد و افزود: در مرحله اول از اجرای این پروژه، ۱۱ معبر و در مجموع ۲۰ کیلومتر از معابر شریانی منطقه، در قالب بهسازی آسفالت، بهسازی و نوسازی ایستگاه های اتوبوس، رفع اشکالات و اجرای صحیح خط کشی‌ها، نصب تابلو، تصحیح علائم افقی و عمودی، بازسازی مسیر دوچرخه سواری و احداث مسیرهای امن پیاده رو، با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی مناسب سازی شده است و در آینده‌ای نزدیک، این روند نهایی خواهد شد.

شهردار منطقه ۲۱ تصریح کرد: فاز دوم از اجرای طرح نمادسازی خط سفید، شامل معابر جمع و پخش کننده است که در این مرحله، ۱۶ معبر منطقه در برنامه کاری قرار گرفته و تا اواخر تیرماه سال جاری، اقدامات مشابه معابر شریانی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با عملیاتی شدن این طرح، شهروندان در صورت عدم رعایت حرکت بین خطوط، مشمول جریمه‌ های سنگین خواهند شد، گفت: خیابان های امام حسین وردآورد، شهید مطهری، شهید رجایی، اروند، مروارید، قباد، نفت، فجر، جهاد، پنجاه و سوم و بلوارهای شهید بهشتی، چهل و هفتم، وردآورد، امام خمینی حدفاصل شهرک فرهنگیان تا بلوار مصطفی خمینی و طیف، از جمله معابر پیشنهادی برای اجرای فاز دوم طرح فوق هستند.

بافرانی در ادامه عنوان کرد: نظم بخشی ترافیک با حرکت بین خطوط و جلوگیری از انحراف و افزایش ایمنی با توقف وسایل نقلیه پشت خط ایست، هدایت عابرین پیاده به سمت گذرگاه‌ها برای عبور از عرض معابر، استاندارد سازی تجهیزات کنترل ترافیک، ارتقای سلامت، امنیت و رفاه شهروندان و بالاخص کاهش سوانح رانندگی در منطقه، از نتایج مثبت این اقدامات است.

وی در پایان با تأکید بر اصل آموزش، فرهنگ سازی و آشنایی شهروندان به حقوق خود ابراز داشت: تلاش داریم در راستای اجرای طرح خط سفید، عابران با اهداف اصلی کمپین آسمان آبی و زمین پاک آشنا شوند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: