جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 3 دی 1392     
توزیع کارت هوشمند ملی از ۲۲ بهمن

فارس: محمد ناظمی اردکانی در مراسم روز ملی ثبت‌احوال کشور که امروز در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد اظهار داشت: این سازمان دو نقش حاکمیتی و زیرساختی را برعهده دارد.

 

وی افزود: ثبت وقایع 4 گانه حیاتی و صدور اسناد هویتی برای ایرانیان در اقصی نقاط کشور و جهان برعهده سازمان ثبت‌احوال است.

 

ناظمی اردکانی با اشاره به اینکه از فرآیند‌های سنتی رهایی پیدا کرده‌ایم و به وضعیت نوینی رسیده‌ایم گفت: در افق بلند‌مدت سازمان ثبت‌ احوال عهده‌دار زیرساخت‌های دولت الکترونیک است.

 

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر نظام جامع ایرانیان را در جهان پایه‌گذاری‌ کرده‌ایم و برای تحقق این هدف 4 راهبرد اساسی مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی افزود: ثبت وقایع حیاتی (ولادت، فوق، ازدواج و طلاق) در مهلت قانونی 10 تا 15 روز انجام می‌گیرد و در این مدت به صورت آنلاین و لحظه‌ای اقدام می‌شود.

 

رئیس سازمان ثبت‌ احوال کشور بیان داشت: در حال حاضر در مدت قانونی مدنظر بیش از 97 درصد از ولادت و 95 درصد از فوت‌ها، به شکل آنلاین انجام می‌شود.

 

ناظمی اردکانی یادآور شد: در دو سال اخیر شناسنامه‌ها به صورت مکانیزه صادر می‌شود.

 

وی درباره کارت هوشمند ملی بیان داشت: یکی از مهمترین پروژه‌های آتی کشور صدور کارت هوشمند ملی است که مطالعه آن یک سال به طول کشید.

 

ناظمی اردکانی یادآور شد: در 22 بهمن امسال کارت هوشمند جدید جایگزین کارت‌های ملی می‌شود و این اقدام نیاز دارد که باید تمامی شهرستان‌ها تجهیزات اولیه را خریداری کنند.

 

رئیس سازمان ثبت‌ احوال کشور افزود: در حال حاضر شهرستان‌ها این آمادگی را دارند و در آینده‌ای نزدیک تمامی شهرستان‌های کشور مجهز به سیستم مورد‌نظر برای صدور کارت هوشمند ملی می‌شوند.

 

وی یادآور شد: در اوایل سال جاری تمامی دفاتر ثبت اسناد به پایگاه جمعیتی ثبت احوال متصل شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سازمان ثبت‌ احوال نخستین سازمانی است که نسبت به آرشیو الکترونیکی اسناد خود که حدود 120 میلیون سند می‌شود اقدام کرده است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر سالانه در کشور یک میلیون و 400 هزار نفر متولد و حدود یک میلیون نفر فوت، 900 هزار ازدواج و 150 هزار طلاق ثبت می‌شود.

 

وی درباره نرخ باروری در کشور اظهار داشت: نرخ باروری در کشور به یک و هفت دهم سقوط کرده است و بیشتر خانواده‌ها تک‌فرزندی هستند لذا با این روند در 30 سال آینده به نقطه صفر می‌رسیم و تعداد فوت و ولادت در کشور یکسان می‌شود و با سقوط جمعیتی مواجه خواهیم شد.

 

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور خاطرنشان کرد: در راستای انتخاب نام مناسب مهندسی فرهنگ نام‌گزینی هر ساله در سالروز ولادت پیامبر اکرم برگزار می‌شود. با توجه به عقبه فرهنگی کشور نام‌های قدسی مانند محمد با 8 میلیون ثبت و فاطمه با 12 میلیون ثبت بیشترین فراوانی را داشته است.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: