جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 4 خرداد 1394     
تقدیر شهردار تهران از عوامل طرح «نگارخانه ای به وسعت یک شهر»

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران ضمن تقدیر از عوامل اجرای طرح «نگارخانه ای به وسعت یک شهر»، اظهار داشت: این طرح از کارهای زیبا، خلاقانه و قابل تقدیری بود که در شهر تهران انجام گرفت و  افکارعمومی در داخل و خارج از کشور راهی جز تایید آن نداشتند.

 پانزدهمین جلسه نظارت ستادی سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تهران عصر روز گذشته با حضور شهردار تهران، جمعی از معاونان و مدیران شهری در محل سالن جلسات سازمان زیباسازی شهرداری تهران برگزار شد.

در جریان این جلسه مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران به ارایه گزارشی از روند فعالیت های صورت گرفته از سوی بخش های مختلف این سازمان و برنامه های پیش رو پرداخت. همچنین معاونان و مدیران مختلف شهری نیز به ارایه نقطه نظرات خود پیرامون ماموریت ها و اقدامات مختلف سازمان زیباسازی شهرداری تهران پرداختند.

محمد باقر قالیباف پس از استماع گزارش های ارایه شده در این جلسه، طی سخنانی تاکید کرد: مجموعه سازمان زیباسازی در چند سال گذشته، مرحله به مرحله سیر تکاملی خود را طی کرده و امروز نیز این روند شتاب مناسب تری نسبت به گذشته گرفته است.

وی ضمن تشکر از اجرای طرح «نگارخانه ای به وسعت یک شهر» از سوی سازمان زیباسازی، عنوان کرد: این طرح از کارهای زیبا، خلاقانه و قابل تقدیری بود که در شهر تهران انجام گرفت. از این جهت از همه کسانی که نسبت به مطالعه و اجرای این کار اقدام کردند، تقدیر و تشکر می کنم.

شهردار تهران همچنین اظهارکرد: البته نمی خواهیم بگوییم که این کار کاملا به صورت بی عیب و نقص اجرا شد اما آن چیزی که قطعی و مشخص بود، آن است که افکار عمومی در داخل و خارج از کشور در این خصوص راهی جز تایید و تسلیم نداشتند.

قالیباف تاکید کرد: این کار با تغییر در نگرش انجام شد. همانطور که ما در شهرداری تهران در بسیاری از اقدامات خود تنها به پول، وقت و امکانات نیاز نداریم بلکه بیش از هر چیز به تغییر در نگرش ها نیازمندیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه سازمان زیباسازی می تواند نقش کلیدی و موثری در نما و معماری شهر بگذارد، تصریح کرد:  شهروندان یک شهر در حین اینکه سازندگان شهر هستند، اما باید بدانند خانه ها و کالبد شهر نیز انسان های این شهر را می سازند. این یک رابطه دو طرفه است و ما در سازمان زیباسازی نیازمند آن هستیم تا تناسب درستی را در این میان برقرار کنیم.

شهردار تهران در ادامه یادآور شد: سازمان زیباسازی باید در زمینه ایجاد رابطه بین تغییر رفتار، معماری و زیباسازی ایفای نقش کند؛ این کار نیز با دو حرکت نخبگانی و جوانگرایی صورت می گیرد به نحوی که از یک سو  نیازمند آن هستم تا نخبگان یکسری از نیازهای ما را در عرصه هنر و معماری تامین کنند و از دیگر سو نیز نیروهای جوان، خلاق، ایده پرداز، پرتلاش و بی حاشیه قرار دارند که ترکیب این دو می تواند به ما یک جهش جدی دهد.

در پایان این جلسه شهردار تهران با اهدای لوح یادبودی از عوامل اجرای طرح «نگارخانه ای به وسعت یک شهر» تقدیر کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: